چهارشنبه 7 خرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديوان محاسبات: دولت با ترفند ۴.۱ ميليارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشته است

مهر ـ دادستان ديوان محاسبات با بيان اينکه برداشت ۴.۱ ميليارد دلاری دولت از صندوق توسعه ملی صحت دارد، گفت: اصل برداشت دولت از صندوق توسعه روش و ترفندی خاص داشته است و تخلف يا قانونی بودن آن در دست بررسی است.

فياض شجاعی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با بيان اينکه برداشت ۴.۱ ميليارد دلاری دولت از صندوق توسعه ملی انجام شده است گفت: برداشت صورت گرفته اما اينکه تخلف بوده يا نه بحث جدايی دارد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون دولت بر مبنای مصوبه ستاد تدابير ويژه اقتصادی و يا مجلس شورای اسلامی امکان برداشت از صندوق توسعه ملی در راستای اهدافی که در اساسنامه صندوق مقرر شده دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دادستان ديوان محاسبات اظهار داشت: اصل برداشت دولت از صندوق توسعه روش و ترفندی خاص داشته است. حسابرسان ما که بر صندوق توسعه نظارت می کنند متوجه برداشت ۴.۱ ميليارد دلاری دولت از اين صندوق شده اند. در حال بررسی اين موضوع هستيم که آيا اين برداشت با مصوبه ستاد تدابير ويژه اقتصادی صورت گرفته و اين نوع برداشت جزو مصاديق مصوبه ستاد محسوب می شود يا خير .

وی تصريح کرد: ديوان محاسبات در اين خصوص به مجلس گزارش داده است و در حال بررسی تخلف بودن يا نبودن اين اقدام است.

به گزارش مهر چندی پيش خبری مبنی نامه رئيس ديوان محاسبات به رئيس کميسيون برنامه و بودجه مبنی بر برداشت ۴.۱ ميليارد دلاری دولت از صندوق توسعه ملی منتشر شد.بر اساس اين گزارش ۲.۶ ميليارد دلار از اين پول تبديل به ريال شده است.اين خبر توسط معاون اول رئيس جمهور و وزير اقتصاد تکذيب شد.

***

توضيح رئيس بانک مرکزی در مورد ادعای برداشت دولت از حساب توسعه ملی

مهر ـ رئيس بانک مرکزی در حاشيه امروز جلسه هیأت دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اينکه دادستان ديوان محاسبات گفته است که دولت از حساب توسعه ملی با ترفند خاصی ۴.۱ ميليارد دلار برداشت کرده است گفت: ما قبلا اين موضوع را توضيح داده ايم و اين موضوع تکذيب می شود و دولت هيچ برداشتی از صندوق توسعه ملی نداشته است.

به گزارش خبرنگار مهر ولی الله سيف رئيس بانک مرکزی در حاشيه امروز جلسه هیأت دولت در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اينکه دادستان ديوان محاسبات گفته است که دولت از حساب توسعه ملی با ترفند خاصی ۴.۱ ميليارد دلار برداشت کرده است گفت:به هيچ وجه اين موضوع صحت ندارد و ما ۴.۱ ميليارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت نکرده ايم .

وی افزود:ما حتی مبلغ ۲۰ درصد از مبلغ موجود را به حساب صندوق واريز کرده ايم.

رئيس بانک مرکزی يادآور شد:اگر سوء تفاهمی درباره اين موضوع وجود داشته باشد پيگيری و اطلاع رسانی خواهيم کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016