جمعه 9 خرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احضار یونسی به دادگاه ویژه روحانیت

یک نماینده مجلس می‌گوید شورای‌عالی امنیت ملی از وی به خاطر انتقاد از روحانی شکایت کرده است. در همین حال «کیهان» هم از احضار علی یونسی به دادگاه ویژه روحانیت به دلیل «اظهارات عجیب و جنجالی» خبر داد.

به گزارش خودنویس، وب‌سایت «جهان‌نیوز» نوشت که علی یونسی دستیار حسن روحانی در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی به دادگاه ویژه روحانیت احضار شده است.

این سایت دلیل این احضار را «اظهارات عجیب و جنجالی مشاور افراطی روحانی» ذکر کرده است.

به نوشته‌ی «جهان‌نیوز»: «این فرد [علی یونسی] که بیشتر به دلیل سوابق امنیتی‌اش شناخته می‌شود بعد از حضور در دادگاه ویژه روحانیت به دلیل اظهارات‌ بی‌جا و حاشیه‌سازش مورد بازجویی قرار گرفته و تعهد کتبی داده است.»

در ادامه‌ی این خبر با اشاره به اظهارات علی یونسی در جمع یهودیان شیراز آمده است: «فرد یاد شده همچنین اعلام کرده بود که حکومت بنی اسرائیل به موضع اصلاح‌طلبان درباره همزیستی مسالمت‌آمیز نزدیک شده است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گفتنی است علی یونسی که دستیار حسن روحانی در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی هم هست چندی قبل در جمع یهودیان شیراز با بیان این‌که «یهودیان ساکن در ایران خلط مبحث یهودیت و صهیونیسم، رنج برده و می‌برند» گفته بود: ‌«این دو موضوع از هم جداست. بسیاری از یهودیان ضد صهیونیسم هستند و حتی امروز حکومت بنی‌اسرائیل هم در نسل جدید به آن‌چه نسل جوان ایران در خصوص هم‌زیستی و اصلاح‌طلبی می‌گوید، نزدیک شده است.»

روزنامه‌ی «کیهان» هم با بازنشر این خبر در قسمت «اخبار ویژه» خود نوشت که یونسی «پیش از این نیز در جمع تعدادی از اصلاح‌طلبان از لزوم تسخیر وزارت اطلاعات در دولت یازدهم سخن گفته و خط و نشانی هم برای فتح مجلس دهم کشیده بود.. وی نه تنها اقدامات مفید و ویژه‌ای در این مدت انجام نداده بلکه ظاهراً علاقه دارد با حاشیه‌سازی‌های مداوم، افکار عمومی را از مسائل اصلی به حواشی و جنجال‌های زودگذر منحرف سازد.»

به‌خاطر انتقاد از روحانی از من شکایت کردند
در رویدادی دیگر هم محمود نبویان، نماینده مجلس در جمع گروهی از دانشجویان بسیجی با بیان اینکه شورای‌عالی امنیت ملی به‌خاطر انتقاد از روحانی از او شکایت کرده گفت: «در متن شکایتی که برایم فرستاده بودند جمله بنده که گفتم آقای روحانی، شما زبان ۲ سانتی آمریکا را ۱۰ سانت کردید٬ توهین به رئیس جمهور تلقی شده است.»

به گزارش «خبرگزاری دانشجو» نبویان در ادامه با انتقاد از دولت حسن روحانی گفت: «بعضی‌ها باور ندارند که خدا قوی‌تر از آمریکا است.»

این نماینده مجلس در پایان هم مجددا به انتقاد از توافق ژنو پرداخت و گفت متاسفانه صدا و سیما تاکنون به درخواست منتقدان این توافق‌نامه برای نقد آن در تلویزیون یا رادیو پاسخ نداده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016