یکشنبه 11 خرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی سعیدی: خواص دو دسته شده‌اند و آینده نامعلوم است

علی سعیدی٬ نماینده علی خامنه‌ای در سپاه از محافظه‌کاران و برخی روحانیون به خاطر امتناع از «مرزبندی» با «خواص استحاله شده» انتقاد و به موضع‌گیری این خواص در مقابل رهبر کنونی نظام اعتراض کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس٬ آقای سعیدی از «استحاله» شدن برخی «خواص» به عنوان «مصیبتی برای انقلاب‌های توحیدی» نام برده و از «دستبرد به نرم‌افزار انقلاب» اظهار نگرانی کرده است.

وی در بخش‌های مختلفی از سخنان خود مواضع دوگانه «خواص» در مقابل روح‌الله خمینی و علی خامنه‌ای را با نحوه برخورد «خواص» صدر اسلام با پیامبر اسلام و امام اول شیعیان تشبیه کرده است.

سعیدی اضافه کرده «برخی آقایان که ثبات ندارند دچار استحاله شده‌اند. مشاهده کنید که آقایان در اول انقلاب چه می‌گفتند اما حالا چه می‌گویند.»

نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داده که «تعجب می‌کنم چرا عمامه به سر‌ها و کسانی که در کتاب و قرآن تعقل می‌کنند چنین سخنانی را بیان می‌کنند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی همچنین از برخی اصول‌گرایان پرسیده چرا با آن دسته از حامیان روح‌الله خمینی که در حال حاضر مقابل علی خامنه‌ای ایستاده‌اند «مرزبندی» نمی‌کنند؟

سعیدی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفته «ما امروز با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم؛ خواص به دو قسمت تقسیم شده‌اند و مردم نمی‌دانند چه اتفاقی قرار است بیفتد.»

این روحانی محافظه‌کار تفاوت گذاشتن خواص میان اختیارات دو رهبر (خمینی و خامنه‌ای) و «سکوت» در برابر برخی حوادث را دو اشتباه آنها در شرایط کنونی جمهوری اسلامی نامیده است.

علی سعیدی از سال ۱۳۸۸ به این سو تلاش می‌کند با شبیه‌سازی تاریخی٬ شرایط کنونی جمهوری اسلامی را به شرایط دوران حکومت امام اول شیعیان تشبیه کند.
منظور وی از این سخنان اکبر هاشمی رفسنجانی و شماری از سیاستمداران و روحانیون بلند‌پایه‌ای است که در حال حاضر با علی خامنه‌ای دچار اختلاف شده و حاضر به تائید سیاست‌های وی نیستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016