پنجشنبه 15 خرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
10 اردیبهشت» نظر مکارم شیرازی درباره اعدام با جرثقيل
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مکارم شيرازی: آمارهای غيرواقعی در گذشته سبب دردسر مردم شد

قم -ايرنا - آيت الله ناصر مکارم شيرازی از مراجع تقليد گفت: متاسفانه ارائه آمار غيرواقعی و نادرست در گذشته موجب دردسر مردم می شد.

به گزارش ايرنا، وی روز پنجشنبه در ديدار رييس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی افزود: هر تشکيلاتی برای توسعه و پيشرفت بايد به اعداد و آمار واقعی تکيه کند و از ارائه آمار غيرواقعی و شعاری فاصله بگيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه با روی کارآمدن دولت يازدهم، مردم نسبت به حل آبرومند مساله انرژی هسته ای و بهبود وضعيت اقتصادی اميدوار شده اند، اضافه کرد: دولت بخوبی در مسير حل مذاکرات هسته ای گام برمی دارد و اگر غربی ها لج بازی نکنند، اميدواريم اين مذاکرات به سرانجام برسد.

آيت الله مکارم شيرازی همچنين با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و فشار تورم بر اقشار محروم و ضعيف جامعه، گفت: اگر دولت بتواند اين دو موضوع را بخوبی برطرف کند، پايه های دولت بسيار مستحکم خواهد شد.

وی خواستار ايجاد توازن در افزايش هزينه های توليد و قيمت اجناس در کشور شد و گفت: عقود شرعی در ارائه تسهيلات در بانک های کشور فقط روی کاغذ است و همانگونه که بارها مردم سوال واستفتاء کرده اند، تسهيلات دريافتی بايد در همان جهتی که اعلام شده است هزينه شود.

اين مرجع تقليد بر ضرورت هزينه کرد سرمايه گذاری های مردم صرفا در جهت توليد تاکيد کرد و گفت: افزايش بی رويه تعداد شعب بانک ها شبهه درآمدهای آنچنانی بانک ها را در جامعه ايجاد کرده است، در حالی که مسوولان بايد بسيار مراقب باشند تا بانک ها سود و فايده خود را در سايه خدمت به مردم به دست بياورند.

وی با بيان اينکه بهتر است بخشی از حساب های جاری مردم که برای بانک ها هيچ هزينه ای ندارد، در جهت ارائه تسهيلات قرض الحسنه به نيازمندان هزينه شود، اظهار داشت: اخذ جريمه ديرکرد اگر در حکم تعزير مالی باشد، بايد در اختيار بيت المال قرار بگيرد و از سوی ديگر بانک ها بايد اين جريمه را از کسانی که توانايی پرداخت داشته و امتناع می کنند، دريافت کنند.

آيت الله مکارم شيرازی از پرداخت يارانه ها به تمام جمعيت کشور انتقاد کرد و گفت: اين مبالغ هنگفت فقط بايد به افراد نيازمند پرداخت و برای رونق توليد در کشور هزينه شود.

وی افزود: اين معضلی است که برطرف کردن آن شايد مشکل بوده و هزينه داشته باشد، اما بايد انجام شود.

ˈولی الله سيفˈ رييس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ايران روز پنجشنبه به همراه جمعی از معاونان و اعضای شورای فقهی بانک مرکزی در سفر يک روزه به شهر مقدس قم با برخی علما و مراجع عظام تقليد ديدار و گفت و گو می کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016