چهارشنبه 21 خرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيمان عارف بار ديگر به يک سال حبس محکوم شد

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران ـ پيمان عارف، فعال دانشجويی و زندانی سياسی سابق از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به يکسال حبس تعزيری محکوم شد. آقای عارف با انتشار رای دادگاهش در صفحه فيسبوک خود نوشته است که او برای سومين بار پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ محکوم شده است.

اين زندانی عقيدتی سابق اين بار به اتهام فعاليت تبليغی عليه نظام و به استناد ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی به يکسال حبس از سوی قاضی مقيسه محکوم شده است. اين رای روز شنبه ۱۷ خرداد ماه به او و وکيلش ابلاغ شده است و آقای عارف ۲۰ روز برای درخواست تجديد نظر به رای صادره فرصت دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين زندانی سياسی سابق با اظهار اينکه او و وکيلش مسعود اوليايی فرد به صورت “تلفنی” به دادگاه احضار شده اند در صفحه فيسبوکش دليل احضار تلفنی را اينطور توضيح داده است:‌ «اين نحوه ابلاغ حضوری بر مبنای منطق “سند برای پناهندگی دستتان نمی دهيم” صورت می گيرد.»

در ابتدای رای صادره برای پيمان عارف نوشته شده است به دليل اينکه او پس از محکوميت قبلی، مجددا به فعاليت های خود بر عليه نظام جمهوری اسلامی در فضای مجازی ادامه داده به يکسال حبس محکوم شده است.

طبق آنچه در حکم نوشته شده يکی از مصاديق فعاليت های تبليغی او بر عليه نظام جمهوری اسلامی اين است که او خود را در فضای فيسبوک “دانشجوی ستاره دارمعرفی کرده” و به اين شکل “نظام جمهوری اسلامی را اينگونه معرفی نموده که از حق تحصيل انسان ها را محروم می نمايد.”

همچنين از ديگر مصاديق اتهام او “عضويت در گروهک مرتد جبهه ملی و ملاقات و کمک به خانواده های زندانيان اغتشاشات و ملاقات عناصر ضد انقلاب از جمله عباس امير انتظام و نسرين ستوده است” در اين رای صادره نوشته شده يکی از دلايل اتهامی پيمان عارف، معرفی خانم نسرين ستوده توسط او به عنوان فردی “ستم ستيز و ستمديده” است. همچنين «امضای نامه به بان کی مون و دفاع از سران فتنه و حقوق بشر» از جمله مصاديق فعاليت تبليغی عليه نظام برای او معرفی شده است.

پيمان عارف، دانشجوی رشته حقوق و محروم از تحصيل پس از حوادث انتخابات رياست جمهوری سال ۸۸ دستگير شد و از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به رياست قاضی پير عباسی به اتهام فعاليت تبليغ عليه نظام و توهين به احمدی نژاد، رييس جمهور وقت ايران به تحمل دو سال و نيم زندان حبس تعزيری و ۷۴ ضربه شلاق و محروميت مادام العمر از هرگونه فعاليت مطبوعاتی و حضور در تشکل های سياسی محکوم شد.

او در مهرماه ۱۳۹۰ پس از اتمام حکمش و اجرای ۷۴ ضربه شلاق آزاد شد. او مجددا در هشتم آبان ماه در زمانيکه به همراه عده‌ای ديگر به مزار ندا آقاسلطان (از کشته شدگان حوادث انتخابات ۸۸) رفت بازداشت شد که چند روز پس از آن آزاد شد. عارف در ۲۶ اسفند ۱۳۹۰ مجددا بازداشت و به زندان اوين منتقل شد و در فروردين ماه ۱۳۹۱ با قرار وثيقه از زندان آزاد شد. در اين دوره برای او پرونده قضايی تشکيل نشده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016