چهارشنبه 21 خرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
11 خرداد» انتشار ویدئو گفته‌های فرمانده سپاه درباره انتخابات
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتشار ویدئویی تازه در تائید دخالت سپاه در انتخابات ۸۸ و حمایت خامنه‌ای از احمدی‌نژاد

به تازگی محمدنوری زاد٬ با انتشار ویدیوی دیگر٬ بخشی از سخنان سعیدی٬ نماینده آقای خامنه ای در سپاه درباره وقایع پس از انتخابات را روایت کرده است.


به گزارش سحام٬ در این ویدئو که مربوط به جلسه سرداران سپاه در دو هفته پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ است٬ آقای سعیدی درسخنانی به دیدگاه ایدئولوژیک سپاه پیرامون سیاست در ایران اشاره می کند.

پیشتر نیز٬‌آقای نوری زاد بخشی از سخنان سردار جعفری٬ فرمانده کل سپاه پاسداران در آن جلسه را منتشر کرده بود.

محمد نوری زاد درباره این ویدیو نوشته است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


“این فیلم را نه یک بار که ده بار بیست بار ببینید و در هر بار نکته ای تازه از چند و چون نمایندگان خدا بر زمین کشف کنید. این فیلم را ببینید و به این پرسشِ بخاک افتاده پاسخ دهید که در انتهای ذهن این نمایندگان خدا آیا چیزی به اسم “مردم” حضور دارد یا نه؟ و به این پرسش نیز بیندیشید که همه ی هیبتِ این جماعت آیا با چیزی به اسم خِرد آشناست؟ در این فیلم می بینید که آیت الله سعیدی – نماینده ی رهبری در سپاه – به چیزی فراتر از منویّات رهبری نمی اندیشد. و نیز می بینید که این جناب در سپاه، به تغییر و ضایع کردن چه معادلاتی دست نهاده که بدیهی ترینش: حق مردم است.

در این فیلم به درستی در خواهید یافت که این جناب، دست در دست فرماندهان سپاه، و برای محقق ساختن منویات رهبری، چه آدمها که نکشته و چه فجایعی را که در پس و پشت مناسبات همین منویُات، سامان نداده است. در تدوین این فیلم، من به تقطیع و خلاصه سازیِ کل فیلم ناگزیر شده ام. صرفاً از این روی که اطاله ی کلامِ این آیت اللهِ منویّاتی را مختصر کرده باشم. این سخنرانی، بلافاصله بعد از سخنان سردار جعفری – که چندی پیش منتشرش کردم – ایراد شده است. بگویم و بگذرم که از همین یک سخنرانی می شود دهها سند رسوایی و تقلب و آدمکشی از یک سوی، و واقعیاتِ پنهان داخل سپاه را از دیگر سوی بیرون کشید.”


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016