پنجشنبه 22 خرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جايگزين رسايی در برزیل: بر تماشاگران نظارت می‌کنيم

حسين آذين نماينده رفسنجان و رئيس کميته فرهنگی کميسيون اصل ۹۰ مجلس از روی نيمکت ذخيره‌ها بلند شد تا به جای رسايی و به نمايندگی از مجلس به برزيل سفر کند؛ سفر به مهد کارناوال و فوتبال. آذين به برزيل سفر می‌کند تا به گفته خودش هم بحث فساد در فوتبال را پيگيری کند و هم ناظر بر رعايت اخلاق اسلامی در بزريل باشد.

سایت «تدبير» با اين مقدمه نوشت: پس از آنکه حميد رسايی عضو کميسيون اصل ۹۰ مجلس که به گفته خودش به دلايل شخصی از سفر به برزيل انصراف داد، حالا اين کميسيون فرد ديگری را معرفی کرده تا به همراه دو نماينده ديگر از همين کميسيون به برزيل سفر کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آذين در اين‌باره می‌گويد: موضوع سفر يک نماينده از کميسيون اصل ۹۰ جنجال‌های زيادی را به همراه داشت اما در نهايت آقای رسايی به دلايل شخصی از اين سفر انصراف داد و بنا بر تصميم اعضای کميسيون، من برای انجام ماموزيت به برزيل اعزام می‌شوم.

نماينده رفسنجان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اين سوال که چرا مجلس اصرار دارد حتما نماينده‌ای را به مسابقات جام جهانی در برزيل بفرستد، می‌گويد: من مامور هستم و بنا بر اصرار يا ميل شخصی به برزيل نمی‌روم اما مجلس قصد دارد با ابعاد فساد در فوتبال مقابله کند. فکر نکنيد قصد ما از اين سفر ديدن مسابقات به هزينه بيت‌المال است.

او در پاسخ به اين پرسش که نحوه نظارت تيم اعزامی از مجلس به برزيل چگونه است و قرار است با کدام ابعاد فساد در فوتبال مبارزه شود، اظهار می‌کند: مجلس بايد بر تمام مسائل نظارت کند. بحث حضور ايران در جام جهانی نيز يک مساله عظيم بين‌المللی است. البته دليل اعزام نماينده از کميسيون اصل ۹۰ تنها بحث فساد در فوتبال نيست، بلکه مهم‌ترين مساله رعايت مسائل فرهنگی و آداب اسلامی در برزيل است.

او ادامه می‌دهد: فوتبال تنها اين نيست که دو تيم با هم بازی کنند. در گذشته اتفاق‌هايی درباره مباحث فرهنگی و اسلامی در جام‌های جهانی و يا مسابقه‌های بين‌المللی رخ داده بود که اين بار نبايد آن اتفاق‌ها رخ دهد، خصوصا آنکه اين بازی‌ها اين بار در يک کشور خاص از نظر فرهنگی مانند برزيل انجام می‌شود. به همين دليل مجلس قرار است ناظری را به اين بازی‌ها بفرستد تا ضمن هم‌افزايی و بالا رفتن سطح بازی‌های ايران، اخلاق و آداب اسلامی نيز رعايت شود.

به گفته رئيس کميته فرهنگی کميسيون اصل ۹۰ مجلس نهم «در گذشته نيز تعدادی از نمايندگان از طرف فراکسيون ورزش به جام‌جهانی اعزام شده بودند اما اين بار اين وظيفه به کميسيون اصل ۹۰ محول شده است.»

او می‌گويد: ما نمی‌توانيم به راحتی از بحث‌های نظارتی بگذريم. ما بايد به طور کامل بر تمامی اقدامات تيم ملی و حتی هنرمندانی که تيم ملی را در سفر به برزيل همراهی می‌کنند نظارت داشته باشيم تا خدايی نکرده کاری خلاف آداب اسلامی و ايرانی صورت نگيرد. از سوی ديگر ما برای نظارت بر تماشاگران ايرانی نيز برنامه‌ريزی دقيقی داريم و حتما آن را اعمال خواهيم کرد.

آذين در پاسخ به اين پرسش که هزينه‌های سفر نمايندگان مجلس از چه طريقی تامين می‌شود اظهار می‌کند که «نمی‌توانم پاسخی درباره هزينه‌ها بدهم چون اطلاعی ندارم.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016