چهارشنبه 28 خرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
12 مرداد» سه نفر در شيراز اعدام شدند
1 مرداد» اعدام چهار زن و شش مرد در زندان مرکزی بیرجند
پرخواننده ترین ها

پاریس: تجمع «نه به اعدام»، جمعه ۲۰ ژوئن

حامد احمدی، کمال ملايی، جمشيد دهقانی و جهانگير دهقانی، چهار زندانی محکوم به اعدام اهل‌سنت هستند که صبح روز شنبه جهت اجرای حکم اعدام از سالن ۱۰ زندان رجايی شهر کرج به سلول انفرادی و سپس زندان قزل‌حصار کرج منتقل شدند تا حکم اعدام در موردشان به اجرا درآيد.

در جمهوری اسلامی دگرانديشی بزرگترين جرم است. نظامی که بر پيروی از انديشه واحد و اطاعت محض اُمّت بنيان نهاده شده است، در دگرانديشی و انتخاب آزاد شهروندان مرگ خود را می بيند. پس بايد با هر وسيله ای از آن پيشگيری کند. اعدام دگرانديشان وحشيانه ترين وسيله ای ايست که جمهوری اسلامی از ابتدای روی کار آمدنش از آن استفاده کرده است. در سی و پنج سال گذشته، ده ها هزار نفر تنها به جرم دگر انديشی در ايران اعدام شده اند.

نگاهی به دردنامه حامد احمدی (روايت يک اعدام) کافی است که وجدان های بيدار را از شکنجه وحشتناک روحی و جسمی که در زندان‌های جمهوری اسلامی تا آخرين لحظه بر زندانيان سياسی - عقيدتی برای درهم شکستن آنها وارد می‌سازند متاثر کند.

در پاسخ به فراخوان شبکه «همبستگی برای حقوق بشر در ايران»، ما از همه ايرانيان آزاده در پاريس و حومه دعوت می کنيم که برای تشديد فشار بر جمهوری اسلامی، رساندن فرياد دادخواهی حامد احمدی، کمال ملايی، جمشيد دهقانی و جهانگير دهقانی و ديگر زندانيان سياسی- عقيدتی به افکار عمومی و نجات جان آنها از چنگال مرگ، در روز جمعه ۲۰ ژوئن ۲۰۱۴ از ساعت ۱۸:۳۰ تا ساعت ۱۹:۳۰، در ميدانِ کنار «مرکز جرج پمپيدو»، مقابل فوّاره استراوينسکی (Fontaine Stravinsky) به ما بپيوندند.

در ايران به نقض حقوق بشر پايان دهيد!
زندانيان سياسی و عقيدتی را آزاد کنيد!
مجازات اعدام را برای هميشه لغو کنيد!

انجمن گفتگو و دمکراسی
جامعه دفاع ار حقوق بشر در ايران
جمعيت کردهای مقيم فرانسه
کميته مستقل ضد سرکوب شهروندان ايرانی (عضو شبکه همبستگی برای حقوق بشر در ايران)

Vendredi, 20 juin 2014 de 18:30 à 19:30
Place Georges-Pompidou (coté Fontaine Stravisky), 75004 Paris



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016