چهارشنبه 28 خرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

اسرائيل در جستجوی نوجوانان ناپديد شده، پنجاه فلسطينی ديگر را بازداشت کرد

یورونیوز ـ اسرائيل پنجاه و يک فلسطينی را که سه سال قبل در پی توافق با دولت فلسطينی مبنی بر تبادل اسرا آزاد کرده بود، دوباره بازداشت کرد.

اين تازه ترين تلاش دولت اسرائيل برای يافتن سرنخی از سه نوجوان گمشده اسرائيلی است که از شش روز قبل ناپديد شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دولت اسرائيل اعتقاد دارد که اين سه نوجوان، ربوده شده اند و گروه حماس را به ربودن آنها متهم کرده است. گروه حماس اتهام دخالت در اين ماجرا را رد کرده است.

بسياری از افرادی که بتازگی بازداشت شده اند مرتبط با گروه حماس هستند، اما بعضی از آنها از اعضای گروه فتح، به رهبری محمود عباس، رئيس تشکيلات خودگردان فلسطينی هستند.

آقای عباس ضمن انتقاد از عمليات جستجوی ارتش اسرائيل، «ربودن اين نوجوانان» را محکوم کرده است. دولت فلسطينی به اسرائيل وعده داده است که در عمليات جستجوی اين نوجوانها به اسرائيل کمک خواهد کرد.

يک روز قبل، نيروهای امنيتی اسرائيل عمليات جستجو برای اين نوجوانان را به کرانه باختری رود اردن و شهر الخليل گسترش دادند.

گفته می شود که اين سه نوجوان روز پنجشنبه که در کنار جاده ای در شهرکهای يهودی نشين برای خودروهای عبوری دست تکان می دادند که آنها را سوار کنند، ناپديد شدند. هيچ فرد يا گروهی مسئوليت ربودن احتمالی آنها را به عهده نگرفته است.

نيروهای اسرائيلی تاکنون بيش از دويست فلسطينی را در ارتباط با اين ماجرا بازداشت کرده اند که اغلب آنها از فعالان حماس هستند.

به گفته فلسطينيها، يک جوان نوزده ساله فلسطينی در جريان درگيريهای صورت گرفته در هنگام جستجوی خانه به خانه نيروهای اسرائيلی کشته شده است.

اتحاديه اروپا در بيانيه ای «ربودن» اين نوجوانان را محکوم کرده است و خواهان آزادی فوری آنها شده است.

همزمان با گسترش عمليات جستجوی ارتش اسرائيل، شهردار بيت المقدس خبر از تاييد طرح ساخت ۱۷۲ واحد مسکونی جديد در سرزمينهای اشغالی داده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016