شنبه 31 خرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

رسانه‌های کرد: نیروهای مجاهدين خلق به كردستان عراق منتقل مى شوند

العربیه - برخى رسانه هاى اقلیم کردستان عراق خبر از مذاکراتی میان مسعود بارزانی رئیس این اقلیم و مسئولانی از سازمان مجاهدین خلق ایران خبر دادند که برپایه آن توافق شده تا نیروهای این گروه اپوزیسیون ایرانی، به اقلیم کردستان منتقل شوند.

در گزارشى كه سايت جنبش گوران كردستان جمعه 20 ژوئن 2014 منتشر كرد، آمده است: "منابع نزدیک بە مجاهدین خلق فاش کردند کە این سازمان مستقیما از طریق حکومت اقلیم کردستان قصد دارد نیروهای خود را از بغداد بە کردستان انتقال دهد".

اين گزارش مى افزايد كه پیشنهاد انتقال نیروهای مجاهدین طى دیدار احمد الجربا رئیس ائتلاف ملى اپوزیسیون سوریە با مسعود بارزانی، در فرانسه مطرح شده بود و طبق هماهنگی به وجود آمده، قرار است نيروهاى مجاهدين خلق به زودى در كردستان عراق مستقر خواهند شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


لازم به ذكر است كه مجاهدين خلق تا كنون در اين رابطه هيچگونه خبر يا اظهار نظرى منتشر نكرده اند.

گفتنى است كه سازمان مجاهدین خلق ایران پس از سقوط هم پمان استراتژیک خود رژيم صدام حسین، 2003 فشارها و حملات زيادى را از سوى جمهورى اسلامى ایران و متحدانش در عراق متحمل شد.

سایت وال استریت ژورنال، در 11مارس، 2014 نوشت : دولت نوری مالکی جسد 46مرد و 6زن از اعضای مجاهدین خلق كه در جریان حمله به کمپ اشرف در سپتامبر 2013 کشته شدند را در مكان نامعلومى دفن كرده است.

سازمان مجاهدین خلق از جمله گروه‌های حاضر در انقلاب ایران بود که مدتی پس از پیروزی انقلاب، به گروه اپوزیسیون تبدیل شد. این گروه، مشی مسلحانه را برای مبارزه با جمهوری اسلامی ایران برگزید.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016