یکشنبه 1 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

معاون وزارت کشور: استان های کشور به ۵ منطقه تقسيم شدند

تسنیم ـ معاون توسعه مديريت و منابع انسانی وزير کشور از تقسيم بندی استانهای کشور به ۵ منطقه خبر داد.

جواد ناصريان معاون توسعه مديريت و منابع انسانی وزير کشور در گفت وگو با تسنيم از تقسيم بندی استانهای کشور به ۵ منطقه خبر داد و گفت: استان‌هايی که دارای اشتراکات و همجواری هستند به منظور هم‌افزايی و تبادل تجربه در يک منطقه قرار گرفته‌اند و جلسات مشترکی را برگزار می‌کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی «استانهای تهران، قزوين، مازندران، سمنان ، گلستان، البرز و قم را در منطقه ۱» ، «استانهای اصفهان، فارس، بوشهر، چهار محال بختياری، هرمزگان و کهکيلويه و بويراحمد را در منطقه ۲»، « استان‌های آذربايجان شرقی، آذربايجان غربی، اردبيل، زنجان، گيلان و کردستان را در منطقه ۳»، «کرمانشاه، ايلام، لرستان، همدان، مرکزی و خوزستان را در منطقه ۴» و « خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کرمان، يزد و سيستان و بلوچستان» را در منطقه ۵ تقسيم‌بندی کرد و گفت: دبير منطقه اول تهران، دبير منطقه دوم اصفهان، دبير منطقه سوم آذربايجان شرقی، دبير منطقه چهارم کرمانشاه و دبير منطقه پنج خراسان رضوی هستند.

معاون توسعه مديريت و منابع انسانی وزير کشور هدف از تقسيم بندی استانها را ايجاد هم افزايی، انتقال تجربه ها، تبادل اطلاعات و توسعه منطقه‌ای دانست و افزود: يکی از برنامه‌ها که توسط وزير کشور ابلاغ شده، اين بود که بتوانيم استانها را به چند منطقه تقسيم کنيم و استانها از تجربه‌های يکديگر بهره بگيرند.

ناصريان تصريح کرد: يکی از مهمترين اهداف اين بود که به جای توسعه خود استان‌ها، منطقه‌ها را توسعه دهيم و اين مهم يکی از اولويت‌ها به حساب می‌آيد و تشکيل ۵ منطقه باعث شد تا به جای آنکه استانها مسير طولانی را طی کرده و برای رفع مشکلات به تهران بيايند، موضوعات مشترک خود را با استان‌های همجوار مطرح کنند و راه حل مناسب را بيانديشند.

وی با بيان اينکه در منطقه‌بندی استان‌های کشور به همجواری، محل جغرافيايی و اشتراکات توجه شده است، از برگزاری جلسات مرتب بررسی استان‌های تقسيم شده به ۵ منطقه هر دو ماه يکبار خبر داد و اظهار داشت: اين جلسات هر ۲ ماه يک بار و به صورت چرخشی در استان‌های زير مجموعه هر منطقه برگزار می‌شود، در هر جلسه استاندار استان ميزبان رياست جلسه را برعهده دارد.

معاون وزير کشور خاطرنشان کرد: البته بر حسب ضرورت ممکن است اين جلسات زودتر برگزار شود که بستگی به شرايط استانها دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016