سه شنبه 3 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

محاکمه خدمه کشتی غرق شده کره جنوبی آغاز شد

یورونیوز ـ دادگاهی در گوانگجوی کره جنوبی، با فراخواندن خدمه کشتی تفريحی که دو ماه پيش در آبهای ساحلی اين کشور واژگون شده بود، رسيدگی به اين پرونده را با شنيدن اظهارات متهمان و شاهدان آغاز کرد.

ناخدا و چهارده خدمه اين کشتی متهم هستند که با سهل انگاری و ترک کشتی باعث واژگون شدن کشتی شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از اين افراد ناخدای کشتی و سه خدمه به «قتل» به دليل سهل انگاری عمدی متهم شده اند. وکيل مدافع ناخدای کشتی گفته است که به اتهام قتل اعتراض می کند چرا که هيچ قصدی برای کشتن مسافران وجود نداشت.

دادستان اين پرونده می گويد که دليل غرق شدن کشتی و مرگ مسافران، سوار کردن مسافر بيش از حد مجاز بوده است و خدمه کشتی به جای کمک کردن به مسافران برای خروج از کشتی به آنها گفتند که در اتاقهايشان بمانند.

کشتی تفريحی سوول با ۴۷۶ سرنشين در روز ۱۶ آوريل واژگون شد. دست کم ۲۹۳ نفر بر اثر اين حادثه درگذشته اند و تلاشهای گروه جستجو برای يافتن بقايای اجساد شماری از مسافران غرق شده همچنان ادامه دارد. هنوز جسد يا نشانه ای از يازده سرنشين کشتی پيدا نشده است.

اکثر مسافران اين کشتی، دانش آموزان نوجوانی بودند که برای حضور در اردوی تفريحی سوار بر کشتی شده بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016