چهارشنبه 4 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

خاطرات هاشمی رفسنجانی: روحانی از مخالفان توقيف روزنامه ها در خرداد ۶۰ بود

پارسینه ـ به روايت خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۶۰، حسن روحانی از جمله مخالفان توقيف روزنامه ها در خرداد ۱۳۶۰ بوده است.

هاشمی رفسنجانی که در دهه شصت رئيس مجلس شورای اسلامی و يکی از تصميم گيران اصلی نظام بوده است، در خاطرات روز ۱۷ خرداد ۱۳۶۰ می نويسد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



" شب‌، در جلسه‌ مشترک‌ نمايندگان‌ و مجريان‌ هوادار حزب‌، شرکت‌ کردم‌. مقداری‌ درباره‌علل‌ گرانی‌ بحث‌ شد. سپس‌ درباره‌ تعطيل‌ روزنامه‌ها؛ آقای‌ بهشتی‌ عمل‌ را توجيه‌ کردند و سه‌ نفر آقايان‌ الويری‌، انصاری‌، زرندی‌ و دکتر روحانی‌ مخالفت‌ کردند، آقای‌ لاجوردی‌ دادستان‌ انقلاب‌، دفاع‌ کرد و اکثريت‌ حضار، ايشان‌ را تأييد کردند و قرار شد عقب‌ نشينی‌ نشود.

در پی بالاگرفتن تنش های سياسی در خرداد ۱۳۶۰ که منجر به شورش مسلحانه مجاهدين خلق و در مرحله بعد، عزل ابوالحسن بنی صدر، رئيس جمهور وقت شد، در روز هفدهم خرداد ماه، روزنامه‌های‌ انقلاب‌ اسلامی‌ (وابسته به بنی صدر)، ميزان‌ (ارگان نهضت آزادی)، آرمان‌ ملت‌، مردم‌ و جبهه‌ ملی‌ از طرف‌ دادستان‌ انقلاب‌ اسلامی‌ تهران‌ توقيف شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016