دوشنبه 16 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

هر ثانيه ۱۶ ميليون‌ تومان درآمد صداوسيما

خبرآنلاين: موضوع ميزان درآمدهای صداوسيما از بخش بازرگانی و آگهی‌ها يکی از موضوعات جذابی است که مورد توجه بسياری از رسانه‌ها قرار دارد. به‌خصوص خيلی از مخاطبان به‌دنبال پيداکردن قيمت آگهی‌ها در زمان‌های پرمخاطب مثل جام‌جهانی هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرآنلاين امسال همزمان با بازی‌های جام‌جهانی فوتبال، سازمان صداوسيما برای نخستين‌بار تعرفه آگهی‌های خود را به مزايده گذاشته تا بيشترين درآمد ممکن را به دست بياورد. هرچند در نهايت معلوم نيست که اين مزايده، با چه قيمتی سرانجام خريداری شده است.

گفته می‌شود، پکيج تبليغاتی صداوسيما، توسط رايتل، با قيمت ۲۰۰ميلياردتومان خريداری شده است. بر اساس اين گزارش قيمت نهايی باکس پيش از فوتبال، آرم قبل از ويژه‌برنامه کارشناسی + آرم شروع باکس قبل از تمامی فوتبال‌ها و قبل از خبر ۱۸/۴۵ شبکه سوم تيزر ۳۰ ثانيه‌ای ۳۱ نوبت و قبل خبر ورزشی ساعت ۱۷/۳۰ شبکه خبر تيزر ۳۰ ثانيه‌ای ۳۱ نوبت به مبلغ ۲۵ميلياردتومان فروخته شده است. اين بخش به‌جز رايتل شامل تبليغ برخی از مواد خوراکی و وسايل الکترونيکی است.

اما اين به نسبت باکس بعدی که شامل آگهی‌های خود شروع باکس بين تمامی فوتبال‌ها، قبل از خبر ۱۸:۴۵ شبکه سوم تيزر ۳۰ ثانيه‌ای ۳۱ نوبت، قبل خبر ورزشی ساعت ۱۷:۳۰ شبکه خبر تيزر ۳۰ ثانيه‌ای ۳۱ نوبت، آرم پايان باکس بين تمامی فوتبال‌ها، قبل از خبر ۱۸:۴۵ شبکه سوم تيزر ۳۰ ثانيه‌ای ۳۱ نوبت، قبل خبر ورزشی ساعت ۱۷:۳۰ شبکه خبر تيزر ۳۰ ثانيه‌ای ۳۱ نوبت به مبلغ ۷۵ميلياردتومان فروخته‌شده ارزان‌تر است.

اين نخستين‌باری ا‌ست که صداوسيما با توجه به کمبود بودجه‌ای که طی سال‌های گذشته، با آن دست‌به‌گريبان بوده، آگهی‌های خود را اعلام نمی‌کند بلکه به مزايده می‌گذارد. جمع قيمت‌هايی که آمده، ۲۰۰ميلياردتومان می‌شود. يعنی صداوسيما برای ۲۰۰ دقيقه آگهی مبلغ ۲۰۰ميلياردتومان می‌گيرد. به عبارتی هر ثانيه ۱۶ميليون‌تومان. تازه اين قيمتی است که برای شروع مزايده اعلام شده و گويا شرکت رايتل با همين رقم توانسته اين بسته را بخرد. يک جمع و تفريق ساده می‌تواند ماجرا را روشن‌تر کند.

با توجه به اين قيمت‌ها به‌عنوان مثال يک آگهی ۲۵ ثانيه‌ای برای پخش قبل از بازی فوتبال آن هم برای يک‌بار ۴۰۰ميليون‌تومان برای صاحب آگهی هزينه دارد. به اين‌ترتيب، با توجه به اينکه صداوسيما هيچ رقيبی در حوزه داخل کشور ندارد، از موقعيت خود نهايت استفاده را می‌برد و با گرفتن قيمت‌هايی گزاف، سعی می‌کند در برهه‌ای مثل جام‌جهانی تا می‌تواند درآمد کسب کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016