شنبه 21 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

ستاد کل نیرو‌های مسلح: نظامیان آماده برخورد با ناهنجاری فرهنگی هستند

ستاد کل نیرو‌های مسلح با صدور بیانیه‌ای از آمادگی نیرو‌های مسلح برای برخورد با هنجارشکنان «قانون» و «شرع» خبر داد.

این ستاد با گلایه از بی‌اعتنایی به توصیه‌های علی خامنه‌ای در «صیانت از ارزش‌های دینی و اخلاقی» از «هنجارشکنی‌های فرهنگی و اخلاقی و گریز از قانون» اظهار تاسف کرده است.

ستاد کل نیرو‌های مسلح این بیانیه را پس از درخواست صادق لاریجانی از قوه قضائیه و پلیس برای برخورد جدی با «هنجار‌شکن‌ها» صادر کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این ستاد اعلام کرده «هنجار‌شکنی‌ها» از بستر‌های «تهدید» و «تضعیف» امنیت ملی محسوب می‌شود و و نیرو‌های مسلح برخورد با آن‌ها را «وظیفه خود» می‌دانند.
صادق لاریجانی٬ رئیس قوه قضائیه چهارشنبه گذشته با انتقاد از بی‌اعتنایی دولت حسن روحانی نسبت به «ناهنجاری‌های» فرهنگی و اجتماعی از قصد این قوه برای برخورد جدی با متخلفان خبر داده بود.

این برای نخستین‌بار است که بالا‌ترین نهاد نظامی در جمهوری اسلامی به صراحت نسبت به وضعیت جامعه هشدار داده و به طور علنی اعلام کرده که آماده ورود به این حوزه است.

در یک هفته گذشته گزارش‌های دیگری از راه‌اندازی گشت‌های «ارشاد» و «نهی از منکر» از سوی سپاه پاسداران در برخی شهر‌های ایران نیز منتشر شده است.
«انصار حزب‌الله» نیز اعلام کرده به‌زودی گروه‌های «نهی از منکر» تشکیل داده و در سطح خیابان‌ها مستقر خواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016