دوشنبه 23 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

مهدی خزعلی آزاد شد

مهدی خزعلی که اواخر خردادماه بازداشت شده و اعلام اعتصاب غذا کرده بود، از بیمارستان مرخص و آزاد شد.

خودنویس - مهدی خزعلی، پزشک و فعال سیاسی که اواخر خردادماه در حین سفر به شمال کشور بازداشت شده و اعلام اعتصاب غذا کرده بود، شامگاه یک‌شنبه ۲۲ تیر آزاد شد. محمدصالح خزعلی در صفحه فیس‌بوک خود این خبر را که از قول یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی نقل شده بود، تایید کرد.

drkhazalireleasedJuly132014.jpg

یک روز پس از اعلام خبر بازداشت مهدی خزعلی، فرزند وی در یک استاتوس فیس‌بوکی نوشته بود که پدرش توسط «یک تیم عملیات ویژه وزارت» دستگیر شده است. وی با ذکر این که دکتر خزعلی به هنگام بازداشت، همراه همسر و دخترش در سفر بود، ادامه داد: این بازداشت «به علت بعضی مقالات و مصاحبه‌های پدر اين تصور بود كه چنين كاری كنند اما كسی احتمال نمی‌داد كه در مسافرت و به همراه خانواده اين كار را كنند و يک تيم عمليات ويژه وزارت را از تهران برای جلب و بازداشت پدر بفرستند».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تاکید محمدصالح خزعلی بر بازداشت توسط تیم ویژه «وزارت» در حالی است که حامیان روحانی اغلب بازداشت‌ها را منتسب به اطلاعات سپاه و در جهت تخریب چهره حسن روحانی دانسته و احکام صادره توسط قوه قضاییه را نیز به دلیل آوردن فشار بر «رییس جمهور منتخب» خود می‌دانند اما مهدی خزعلی که در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته از حسن روحانی حمایت می‌کرد، اندکی پس از نوشتن یک نامه درباره محمدرضا مهدوی کنی، توسط وزارت اطلاعات همین دولت بازداشت شد.

به روایت محمدصالح خزعلی،‌ پدرش از بدو ورود به زندان اعتصاب غذای خود را اعلام کرد و پس از هشت روز به دلیل سکته قلبی به بیمارستان اعزام شد. وی دو هفته در بیمارستان بستری بود.

محمدصالح خزعلی پس از بازداشت پدرش به خودنویس گفت که دکتر خزعلی در شهرستان نور توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شد و پس از یک روز قرنطینه، به بند ۲ زندان رجایی‌شهر کرج که مخصوص نگه‌داری متهمان به قتل و محکومان به اعدام است، منتقل شد. وی گفت که پدرش از همان بدو ورود به زندان، اعتصاب غذای خشک خود را اعلام کرد. مهدی خزعلی پس از انتخابات سال ۸۸ تا کنون هفت بار بازداشت شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016