دوشنبه 23 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

دو کلاهبرداری ميلياردی در جنوب کشور

سخنگوی قوه قضاييه از دو کلاهبرداری ميلياردی در جنوب کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمين محسنی‌اژه‌ای با اشاره به جمع شدن تعدادی از مال باختگان پرونده شرکت سايه‌گستران زندگی مقابل محل برگزاری نشست سخنگوی قوه قضاييه، گفت: من بارها عرض کرده‌ام که دستگاه قضايی نهايت سعی خود را می‌کند تا حقوق شکات را استيفا کند، ولی آحاد جامعه هم بايد چشم و گوش خود را باز کنند و ببينند پول خود را با چه ضمانتی و در اختيار چه کسی قرار می‌دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: روز گذشته پرونده‌ای می‌خواندم که بر اساس آن در يکی از شهرهای جنوبی کشور يک آدم معمولی بدون هيچگونه پشتوانه و اعتباری از تعداد کثيری حدود ۱۴۰ ميليارد تومان گرفته است با اين عنوان که اگر پول خود را سه ماهه سپرده‌گذاری کنند صددرصد سود می‌گيرند، به سپرده گذاری شش ماهه ۱۹۷ درصد، ۹ ماهه ۱۳۰ درصد، ۱۸ ماهه ۱۸۷ درصد و دو ساله ۲۴۸ درصد ادعای پرداخت سود شده است.

محسنی‌اژه‌ای با طرح اين سوال که آيا کسی با يک فعاليت اقتصادی سالم می‌تواند ظرف سه ماه صددرصد سود به سپرده‌گذار بدهد؟ افزود:‌ کسی که بدون هيچگونه مطالعه و تحقيقی پول خود را به اين افراد می‌دهد پيداست که غفلت کرده است.

سخنگوی قوه قضاييه ادامه داد:‌ فرد ديگری در همان شهر بدون هيچ پشتوانه‌ای از تعداد کثيری بيش از ۶۴ ميليارد تومان گرفته است که بخشی از آن برگردانده شده ولی حدود ۵۵ ميليارد تومان آن باقی مانده است. مقدار پولی که از اين فرد مسدود شده و همچنين اموال شناسايی شده او به هيچ وجه به اندازه ۵۵ ميليارد تومان نيست هر چند اين فرد فعلا در بازداشت است.

به گزارش ايسنا، محسنی‌اژه‌ای در ابتدای اين نشست با اشاره به ايام مبارک ماه رمضان، گفت: متاسفانه در اين ايام در غزه بعضی کشورهای عربی و کشورهای غربی و سازمان‌های بين‌المللی در مقابل اين جنايت بزرگ اسرائيل و حاميانش سکوت کرده‌اند و مردم مسلمان در آتش اسرائيل و حاميانش می‌سوزند.

وی افزود: ما اين جنايت را محکوم می‌کنيم و حمايت خود را از هر جهت از مردم مظلوم فلسطين اعلام می‌کنيم و ان‌شاءالله که پايان اين ظلم را به زودی با چشم خود ببينيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016