سه شنبه 24 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

وزير خارجه انگليس استعفا کرد

ويليام هيگ در صفحه توييتر خود اعلام کرد که از سمت خود به عنوان وزير امور خارجه انگليس استعفا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، ويليام هيگ در صفحه توييتر خود (https://twitter.com/WilliamJHague) نوشت: من امشب پس از چهار سال از سمت خود به عنوان وزير امور خارجه انگليس استعفا می‌دهم تا در سمت رييس مجلس عوام انگليس خدمت کنم.

ahgeuUKFMresigns.jpg

وی ادامه داد: پس از ۲۶ سال عضويت در پارلمان، در انتخابات پارلمانی مه ۲۰۱۵ کانديد نخواهم شد.

هيگ همچنين اعلام کرد: نقش رهبر مجلس به اين معناست که من فعاليت سياسی را همانطور که آغاز کردم، به پايان می‌رسانم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تصريح کرد: از مه ۲۰۱۵ به بعد و پس از دوره‌ای طولانی حضور در عرصه سياست، می‌خواهم سراغ چيزهای ديگری بروم که همواره خواسته‌ام. جايگزينی در سياست خوب است و گرفتن يک پست به خودی خود يک هدف نيست.

وی همچنين اعلام کرد که به عنوان نماينده ويژه نخست‌وزير، رهبری کمپين انگليسی مبارزه با خشونت‌های جنسی را بر عهده خواهد گرفت.

هيگ گفت: خيلی خوشحالم که بتوانم به عنوان رهبر مجلس عوام خدمت کنم و در سراسر کشور برای نامزدهای محافظه‌کار مبارزه کنم.

وی گفت که بعد از انتخابات به کار نوشتن باز خواهد گشت اما همچنان فعالانه به حمايت از حزب محافظه‌کار و کمپين در مورد مسائل بين‌المللی که برايش مهم است، ادامه خواهد داد.

به نوشته روزنامه اينديپندنت، ديويد کامرون، نخست‌وزير انگليس امروز (سه‌شنبه) رييس جديد دستگاه ديپلماسی اين کشور را معرفی خواهد کرد. روزنامه گاردين نيز در گزارش خود از فيليپ هاموند، وزير دفاع انگليس به عنوان اصلی‌ترين گزينه برای تصدی سمت وزارت امور خارجه انگليس ياد کرد.

ويليام جفرسون هيگ متولد ۲۶ مارس ۱۹۶۱ و از اعضای حزب محافظه‌کار است. وی در سال های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۱ رهبری اين حزب را برعهده داشت. ويليام هيگ که اکنون ۵۳ سال دارد، در سال ۲۰۱۰ همزمان با پيروزی محافظه‌کاران وزير خارجه شد.

همزمان با ترميم کابينه دولت انگليس، ويليام هيگ تصميم گرفته است از مقام خود کناره‌گيری کند تا رهبری مجلس عوام را به عهده گيرد.

ديويد کامرون، نخست‌وزير انگليس گفت: «ويليام هيگ برای يک نسل يکی از چراغ‌های روشن و ممتاز حزب محافظه‌کار بود، حزب را رهبری کرده و در دو کابينه خدمت کرده است. او نه تنها يک وزير خارجه تراز اول بوده بلکه يکی از معتمدان نزديک من، يک مشاور خردمند و يک دوست درجه يک است.»

کامرون گفت که ويليام هيگ در دوره باقی مانده تا انتخابات عملا معاون سياسی وی خواهد بود تا از پيروزی کامل محافظه‌کاران اطمينان حاصل شود.

منابع دولتی انگليس به رسانه‌ها گفته‌اند که هيگ در صورتی که می‌خواست می‌توانست در پست خود باقی بماند. تصميم وی برای کناره‌گيری به عنوان وزير خارجه به فاصله کوتاهی پس از آن که کنت کلارک از اعضای قديمی حزب محافظه‌کار تصميم گرفت کابينه را ترک کند، گرفته شد.

کامرون برای آخرين بار پيش از انتخابات در حال ترميم کابينه است. شماری از ديگر وزرای کابينه انگليس هم پست خود را ترک کرده‌اند. اوون پاترسون، دومينيک گريو، ديويد ويلتز، داميان گرين و ديويد جونز، پنج وزير ديگری هستند که از کابينه کنار گذاشته شده‌اند.

رسانه‌های انگليسی گزارش می‌دهند که کامرون پيش از انتخابات سال آينده خواهان جايگزينی بعضی از اعضای سالخورده کابينه با زنان و مردان جوانتر است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016