چهارشنبه 25 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

شکایت از مطهری به‌دلیل انتقاد از حبس خانگی سران مخالفان

بی بی سی - خبرگزاری مجلس گزارش داده شماری از نمایندگان از علی مطهری، نماینده تهران شکایت کرده‌اند.

روح‌الله حسینیان، نماینده تهران به خبرگزاری خانه ملت وابسته به مجلس ایران گفته شماری از نمایندگان به‌دلیل اظهارات علی مطهری درباره رفع حصر مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد از او به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس شکایت کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته آقای حسینیان، نمایندگان شاکی، اظهارات و رفتارهای آقای مطهری را "دور از شأن نمایندگی او" می‌دانند.

علی مطهری که از چهره‌های سیاسی منتقد ادامه بازداشت خانگی سران مخالفان جنبش اعتراضی بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ در ایران است، اوایل تیرماه جاری در مراسمی گفته بود "این غلط است که ما بدون حکم قضایی و تشکیل دادگاه عده‌ای را در حصر بگذاریم و بعد بگوییم به شما لطف کردیم."

این در حالی است که از آیت‌الله علی‌ خامنه‌ای رهبر ایران روایت شده جرم کسانی کهکلیک حبس خانگی‌ شده‌اند "بزرگ" و حکم‌ آنها "سنگین" خواهد بود و در واقع بر اساس "ملاطفت" محاکمه نشده‌اند. کلیک بیشتر اینجا بخوانید.

آقای مطهری در سخنرانی خود "رویه حذف منتقدان انقلاب" را چه در زمان آیت الله خمینی و چه پس از آن "اشتباه" توصیف کرده بود.

شکایت شماری از نمایندگان مجلس "برای بررسی بیشتر به محمدحسن ابوترابی فرد، رییس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس تحویل داده شده است."

تشکیل هیاتی برای کلیک نظارت بر نمایندگان، شهریور ۱۳۹۰ در مجلس ایران به تصویب رسید. آن زمان علی مطهری یکی از منتقدان طرح نظارت مجلس بر نمایندگان بود.

آقای مطهری از معدود مقام‌های حکومتی ایران است که به طور علنی از حصر خانگی سران مخالفان در ایران انتقاد می‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016