یکشنبه 29 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

گزارش گردهمايی حمايت از رضا شهابی در سيدنی – استراليا


جمعی از فعالين سياسی و اجتماعی برای حمايت از رضا شهابی فعال کارگری و عضو هيات مديره سنديکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه و ديگر زندانيان سياسی _ عقيدتی و اعتراض به نقض فاحش حقوق بشر توسط رژيم اسلامی حاکم بر ايران برنامه ای تدارک ديده بودند .

در اين گردهمايی که در روز پنج شنبه ۱۷/۷/۲۰۱۴ در دفتر سنديکای کارگران ساختمانی (CFME ) سيدنی استراليا برگزار شد دهها نفر از ايرانيان شرکت کردند .

برنامه شامل ، تماس تلفنی با خانم ربابه رضايی همسر آقای شهابی و محمود صالحی سخنگوی کميته دفاع از رضا شهابی و سخنرانی خانم ريتا ماليا پرزيدنت اتحاديه گار گران ساختمانی ، جنگل بانی ، معادن و انرژی (CFMEU ) شعبه نيو ساوت ولز (NSW) بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پس از اعلام برنامه ، تماس تلفنی با همسر رضا شهابی در چند نوبت قطع و در نهايت از تماس مجدد صرف نظر شد . در تماس با محمود صالحی ايشان تاکيد کردند ، که نماينده گان واقعی کارگران ايران در بندند ،آن نمايندگانی که در کنفرانسهای سازمان جهانی کار ( ILO)شرکت ميکنند نماينده ما کارگران نيستند ، او در خواست کرد که سنديکاهای کارگری در استراليا ضمن اعتراض به سازمان جهانی کار خواستار اخراج نماينده گان دولتی شوند . در ادامه خانم ريتا ماليا ضمن تاکيد بر گفتهای محمود صالحی شرايط بد کارگران در ايران را توضيح داده و حمايت سنديکاهای کارگری استراليا از کارگران ايران را مجدّداً اعلام نمود. در پيوست اين گزارش نامه حمايتی او که به ارگانهای مختلف جمهوری اسلامی ارسال شده آورده شده است .

جمعی از فعالين سياسی و اجتماعی - سيدنی – استراليا
۲۰۱۴/۷/۲۰
ــــــــــــــــــــــــــــ
۱۷ July ۲۰۱۴
info@leader.ir, info@judiciary.ir, iran@un.int, rouhani@csr.ir
ijpr@iranjudiciary.org, office@justice.ir, support@irimlsa.ir
info@humanrights-iran.ir, avaei@Dadgostary-tehran.ir,
bia.judi@yahoo.com, info@mlsa.ir, larijani@ipm.ir

اتحاديه کارگران ساختمانی، جنگل بانی، معادن و انرژی CFMEU ( شعبه NSW ) بدينوسيله حبس رضا شهابی خزانه دار و عضو هيئت مديره سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، که از سال ۲۰۱۰ در زندان بسر می برد را محکوم ميکند. تنها جرم وی نمايندگی کردن اعضای سنديکای شرکت واحد، کارگران و مردم ايران می باشد.

نحوه برخورد با آقای شهابی غير قابل قبول است، ايشان هنگام دستگيری و بازجويی وحشيانه مورد ضرب و شتم قرار گرفته و از لحاظ جسمی و روحی بشدت آزار ديده است، وی ۱۹ ماه در سلول انفرادی بوده و طی اين دوره هيچ خبری از وضعيتش را با خانواده او در ميان نگذاشته اند.رضا شهابی به اتهام واهی تبليغ عليه نظام و اقدام عليه امنيت ملی محکوم به شش سال زندان، پنج سال ممنوعيت از هر گونه فعاليت اتحاديه ای و هفت ميليون و پانصد هزار تومان جريمه نقدی شده که تقريبا " معادل سه هزار دلار آمريکا ميباشد.

ايشان به دليل تحمل آزار های جسمی و روحی از بيماريهای عديده ای، از جمله درد شديد ديسک در ناحيه کمر و گردن، بی حسی در دستها و پاها، نارسايی کبد و کليه، همچنين فرسودگی بخش پايين ستون فقرات و بيماری قلبی رنج می برد.

ادامه نقض حقوق بشر در مورد آقای شهابی رقت انگيز و اسفبار است، CFMEU بهم راه شمار زيادی از فعالين بين المللی ، خواستار آزادی فوری، مراقبت پزشکی و پرداخت غرامت به دليل صدمات وارده بر وی می باشد.

با ابراز همبستگی
ريتا ماليا پرزيدنت شعبه ايالتی

(اين نامه به رهبری، رياست جمهوری، قوه قضاييه و ساير نهادهای امنيتی و قضايی جمهوری اسلامی ايران ارسال شده است)


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016