چهارشنبه 1 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
26 اسفند» ارژنگ داوودی از چهار ماه پیش بصورت انفرادی نگهداری می‌شود
پرخواننده ترین ها

ارژنگ داوودی بصورت غير قانونی به اعدام محکوم شد

خبرگزاری هرانا – وکيل ارژنگ داوودی طی ماه گذشته با خبر شد که شعبه ۱ دادگاه انقلاب کرج با استفاده از قانون مجازات اسلامی قديم، برای موکلش حکم اعدام صادر کرده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، طی ماه گذشته وحيد مشکانی فراهانی وکيل مدافع ارژنگ داوودی از طريق ابلاغيه مطلع شده که شعبه ۱ دادگاه انقلاب گرج به رياست قاضی آصف الحسينی طبق قانون مجازات اسلامی قديم و با استفاده از ماده ۱۸۶ اين قانون موکلش را به اعدام محکوم کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يک منبع مطلع در اين خصوص به گزارشگر هرانا گفت: «اين حکم در حالی صورت می‌گيرد که از بيش از يک‌سال پيش قانون مجازات اسلامی قديم از درجه اعتبار ساقط گرديده و در قانون مجازات اسلامی جديد چنين ماده قانونی‌ای وجود ندارد و حداکثر اتهام (هواداری و فعاليت موثر در پيشبرد اهداف مجاهدين در زندان) که به ارژنگ داوودی وارد شده ۱۵ سال می‌تواند باشد.»

شعبه ۱ دادگاه انقلاب کرج طی حکمی به شماره ۱۴۴/۱/۹۱۰۱۸۶ حکم اعدام را صادر کرده و اين حکم تا اين لحظه به ارژنگ داوودی ابلاغ نشده. با اين وجود وکيل مدافع وی نسبت به حکم صادره اعتراض کرده و اين حکم بايد در ديوان عالی کشور مورد بررسی قرار گيرد.

طی دو سال گذشته ارژنگ داوودی يک حکم ۲ سال زندان و يک حکم ۱۰سال زندان هردو از شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران درحالی دريافت کرد که مشغول سپری کردن محکوميت ۱۰ سال اوليه خود بوده است. اين دو حکم و همچنين حکم اعدامی که برای اين زندانی سياسی سالخورده صادر شده، همگی به دليل فعاليت‌های سياسی وی از داخل زندان بوده است.

ارژنگ داوودی هم اکنون در زندان مرکزی بندرعباس نگهداری می‌شود، اما مسئولين زندان به وی اطلاع داده‌اند که بزودی به زندانی در استان تهران منتقل خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016