پنجشنبه 2 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

کیهان: پاسخ دندان‌شکن آيت‌الله خزعلی به فتنه‌گران

روزنامه کیهان - ستون اخبار ویژه: آيت‌الله خزعلی تأکيد کرد فتنه‌گران به آرزوها و اوهام خود درباره مجلس خبرگان نمی‌رسند. اين عضو مجلس خبرگان در مصاحبه با روزنامه‌ جوان و درباره برخی تحرکات فتنه‌گران برای انتخابات سال آينده گفت: مجلس خبرگان مرکزی مرتبط به رهبری يعنی نقطه اصلی و کانونی نظام اسلامی است. در اين مجلس افراد برجسته‌ای مانند آيت‌الله مصباح‌يزدی، آيت‌الله جنتی، آيت‌الله يزدی و ديگران هستند، بنده هم کنارشان هستم. اين جمع وزين و کم‌نظير، دائماً نقاط قوت يا ضعف‌های احتمالی رهبر را رصد می‌کند، الحمد لله تاکنون نه‌تنها ضعفی نداشته‌اند، بلکه ما همواره شاهد علو بينش و توانايی مديريتی ايشان بوده‌ايم، اين امری است که دشمنان هم به آن اذعان دارند. طبيعی است که به‌لحاظ اين جايگاه خطير، دشمنان در انتخابات مربوط به آن، تحرکاتی داشته باشند. بنابراين تعجب نکنيد که دشمن درباره اين مجلس، در مقام فتنه‌انگيزی است. يکی از علل فتنه‌انگيزی زودهنگام اينها اين است که الآن جناب آيت‌الله مهدوی‌کنی رئيس خبرگان بيمارند ــ اميدواريم خداوند به ايشان شفای عاجل عنايت فرمايد ــ آنها به اين امر توجه نکرده‌اند که در چنين شرايطی هم، قانون پيش‌بينی لازم را کرده و کسی که نايب‌رئيس خبرگان هست، بايد رياست داشته باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رياست از بين نمی‌رود و ديگران و مخصوصاً کسی که فتنه‌گران به او تمايل دارند، نمی‌تواند رياست را بگيرد. اگر هم خدای ناکرده، کسی حرف خلافی بزند، هستند کسانی که جواب او را بدهند و جلويش را بگيرند. وی خاطرنشان کرد: البته انسان بايد هميشه بافکر باشد و دشمنان را در نظر بگيرد ولکن با اين‌همه، بعيد به نظر می‌رسد که بتوانند کاری بکنند. اگر برای زمان باقی‌مانده از مجلس خبرگان کنونی برنامه‌ای داشته باشند، افراد بزرگی در جلسه حضور دارند که جلوگيری می‌کنند. اگر هم در پی فتنه‌گری در دوره بعد انتخابات خبرگان باشند، همان مردمی که فتنه سال ۸۸ را فرونشاندند، جلوی اينها را هم می‌گيرند. البته می‌دانم که بعضی‌ها خيالاتی دارند و ممکن است با آن خيالات تصور کنند می‌توانند کاری بکنند، آنها در مقام براندازی نظام هستند. غائله موسوم به «سبز» برای براندازی بود، آنها می‌خواستند کشور و انقلاب اسلامی و ميراث امام را ويران کنند، الحمد لله با همه کارهايی که کردند به جايی نرسيدند. با آمريکا و همه‌جا تماس گرفتند، اما کاری از پيش نبردند. الحمد لله در جامعه نوعی مصونيت به وجود آمده است.

آيت‌الله خزعلی در ادامه گفت: چند سال قبل به دانشگاه امام صادق(ع) رفتم و به آقای مهدوی‌کنی گفتم: شما بياييد رياست خبرگان را قبول کنيد، الآن شما رأی می‌آوريد و آقای هاشمی رأی نخواهد آورد! بعد دستش را بوسيدم! گفت: «چرا دستم را می‌بوسی؟ من سابقاً در کلاس مطول شاگرد شما بوده‌ام». گفتم: «تقاضا دارم شما بياييد». متواضعانه گفت: «چشم، می‌آيم». آمد و قبول کرد و به رياست هم رسيد. الآن هم او نباشد کسان ديگری هستند که به رياست برسند، ديگران هستند. کسی که فتنه‌گران به‌دنبال او هستند، ليبرال شده است! با دشمنان نظام و رهبری همدست شده است.

وی درباره مشی رهبر معظم انقلاب نيز گفت: خبرگان اگر در رهبری يا روابط او با ديگران نقطه ضعفی ببينند صراحتاً می‌گويند. اين‌طور نيست که نگويند، منتها ما تا به حال نقطه ضعفی نديده‌ايم. در جايی گفتم خدا را شاکرم که حضرت امام و رهبر معظم را پيشوای ما قرار داد، نعمت بزرگی است. خود اين بزرگوار به‌قدری مواظب کار است که نمی‌گذارد کار به عيب‌بينی و تذکر مجلس خبرگان برسد. مراقبت ايشان در احوال فردی و اجتماعی خانواده و اطرافيانش کم‌نظير است، به‌خلاف برخی که با همه ادعاها، دست فرزندان خود را برای هرکاری باز گذاشته‌اند و راضی نمی‌شوند عليه خلاف‌کاری‌های فرزندانشان، قوه قضائيه اقدامی کند. ايشان با اين سابقه و جايگاهی که دارد، خانه ملکی ندارد! برای بچه‌هايش خانه اجاره‌ای قرار داده است، يک خانه اجاره‌ای کوچک که مبادا راه سوءاستفاده‌ای باز شود. به بچه‌هايش هم گفته است: اگر خواستيد در فعاليت اقتصادی وارد شويد، نام «خامنه‌ای» را از روی خودتان برداريد! واقعاً خدا را شاکرم که رهبری اين‌چنين داريم. با اين‌همه، ما به‌عنوان نمايندگان خبرگان، بيداريم و مواظبيم، خود من در جلسات خصوصی، بارها با ايشان درباره برخی نقايص و مشکلات حکومتی صحبت کرده‌ام و مشکلاتی را که به نظر می‌رسد، گفته‌ام.

عضو مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: روش من در طول عمرم اين‌طور بوده که حرفم را به‌صراحت می‌زنم. چه در زمان مبارزات و اوج قدرت شاه و چه در دوره برقراری نظام اسلامی، چه به‌عنوان نماينده خبرگان يا عضو شورای نگهبان يا يک طلبه معمولی، هميشه با امام و رهبری حرف‌هايم را صريحاً گفته‌ام، ايرادی ديده‌ام منتقل کرده‌ام. دراين‌باره داستان‌هايی وجود دارد که برخی از آنها را حتی مردم عادی هم شنيده‌اند چه برسد به خواص. بنابراين من و امثال من، با اين روحيه دليلی ندارد که وظيفه شرعی و قانونی خودمان را که همان نظارت و امر به معروف و نهی از منکر است، انجام ندهيم. ثانياً؛ عده‌ای هستند که می‌خواهند بيان انتقاد و رفع عيوب را وسيله‌ای کنند برای تسويه حساب با نظام و رهبری، يعنی برای اينها انتقاد بهانه است و مشکلشان چيز ديگری است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016