سه شنبه 7 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

آمريکا خواستار آزادی خبرنگار روزنامه واشينگتن پست در ايران شد

رادیو فردا ـ وزارت خارجه آمريکا روز دوشنبه خواستار آزادی جيسون رضائيان،خبرنگار واشينگتن پست، همسرش و دو نفر بازداشتی اخير در ايران شده است.

جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمريکا گفت واشينگتن از دولت سوئيس خواسته است تا به عنوان نماينده دولت آمريکا در ايران، پرونده جيسون رضائيان را پيگيری کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش روزنامه واشينگتن پست، جن ساکی در اين نشست خبری گفت: ما از دولت ايران می ‌خواهيم هر چه سريعتر آقای رضائيان و سه تن ديگر را آزاد کند.

پيشتر، کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران و سازمان گزارشگران بدون مرز اقدام جمهوری اسلامی در بازداشت جيسون رضاييان، خبرنگار روزنامه واشينگتن‌پست، و همسر او، يگانه صالحی، و يک عکاس آمريکايی را «نگران‌کننده» خوانده و محکوم کردند.

وب‌سايت کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران روز جمعه، سوم مرداد، سخنان هادی قائمی، دبير اين نهاد، را منتشر کرده است که تاکيد می‌کند دولت حسن روحانی بايد در مورد آزار و اذيت خبرنگاران خارجی پاسخ‌گو باشد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که نيروهای امنيتی ايران سه‌شنبه گذشته با يورش به خانه جيسون رضاييان و همسر او، يگانه صالحی به بازداشت آنها و توقيف برخی وسايل شخصی‌شان مانند لپ‌تاپ و کتاب اقدام کرده‌اند.

گزارش‌هايی نيز از بازداشت يک عکاس ايرانی – آمريکايی و يک تبعه ديگر آمريکا در ايران منتشر شده است که به ماجرا ابعاد گسترده‌تری می‌بخشد.

اين بازداشت‌ها را رئيس دادگستری استان تهران تاييد کرده، اما هيچ اشاره‌ای به اتهامات آنها نکرده است.

وب‌سايت کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران گفت‌وگويی نيز با مادر جيسون رضاييان منتشر کرده است که می‌گويد فرزند او سال ۱۳۸۸ و در جريان رخدادهای پس از انتخابات رياست جمهوری ايران نيز بازداشت شده بود.

سازمان گزارشگران بدون مرز می‌گويد که ايران يکی از پنج زندان بزرگ جهان برای فعالان رسانه‌ای است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016