جمعه 10 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

سفارت ایران در آنکارا 'شنود می‌شده است'

دادگاهی در ترکیه قرار بازداشت ۱۱ افسر پلیس را تمدید کرده است. آنها متهم هستند که از رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه و نزدیکان او جاسوسی می‌کرده‌اند.

به گزارش بی‌بی‌سی٬ این افسران از جمله ده‌ها نفری هستند که هفته گذشته به صورت همزمان در ۲۲ شهر ترکیه بازداشت شدند. معاون امنیت پلیس استانبول یکی از آنان بود.

شنود سفارت ایران در آنکارا، پایتخت ترکیه نیز یکی اتهامات آنها است.
آنها همچنین متهمند که مکالمات بسیاری افراد دیگر، از جمله نویسندگان و چهره‌های دانشگاهی را شنود می‌کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در ترکیه چند ماه است که بر سر پرونده فساد نزدیکان نخست‌وزیر و کلیک افشاگری علیه آنها کشمکش وجود دارد. در آغاز این ماجرا چندین نفر، از جمله فرزندان سه وزیر بازداشت شدند.

رجب طیب اردوغان و اطرافیانش می‌گویند این پرونده توطئه‌ای است که هواداران فتح‌الله گولن، چهره مذهبی که پیشتر به حزب عدالت و توسعه نزدیک بود، ترتیب داده‌اند.

برای اطلاعات بیشتر درباره این اختلافات، مطلب کلیک جنگ قدرت در ترکیه را بخوانید.

در جریان این پرونده از جمله رضا ضراب، تاجر ثروتمند ایرانی نیز بازداشت شده بود. بنابر گزارش‌ها، دور زدن تحریم‌های ایران یکی از موضوعاتی بود که آقای ضراب درباره آن بازجویی شده بود. او زمستان سال گذشته کلیک آزاد شد.
صدها نفر از کسانی که گفته می‌شد از هواداران آقای گولن در میان نیروهای پلیس و مقام‌های قضایی بودند، بعد از آغاز تحقیقات علیه وزرای کابینه آقای اردوغان برکنار شدند یا تنزل رتبه گرفتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016