سه شنبه 14 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

محمدجواد لاریجانی: ناراحت نیستیم که احکام قصاص و سنگسار داریم

8613354064.jpg
محمدجواد لاریجانی٬ دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه اعلام کرد جمهوری اسلامی به احکامی مانند اعدام و سنگسار در قوانین خود «افتخار» می‌کند و از اجرای این احکام هم «ناراحت» نیست.

به گزارش خبرگزاری بسیج٬ آقای لاریجانی روز سه‌شنبه (۱۴ امرداد) در مراسم روز «حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی» این مطلب را بیان کرده است.

وی گفته «غرب فکر می‌کند نظام قضایی ما به دلیل اینکه مبتنی بر شرع است می‌خواهیم آن را پنهان کنیم اما ما به این نظام قضایی افتخار می‌کنیم و از قصاص و حتی رجم نیز ناراحت نیستیم.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


لاریجانی با بیان اینکه «حقوق بشر غرب برای دفاع از مسلمین هیچ چیزی ندارد» خواستار سازماندهی ساز و کاری بین‌المللی برای دفاع از «حقوق جمعیت میلیاردی مسلمین» شده است.

مجازات برخی روابط جنسی در ایران براساس قوانین اسلامی سنگسار است و مقام‌های جمهوری اسلامی بار‌ها از این احکام اسلامی دفاع و به آن افتخار کرده‌اند.

جمهوری اسلامی بارها از سوی نهاد‌های بین‌المللی به نقض گسترده حقوق بشر متهم شده٬ اما روحانیون و نظامیان حاکم بر ایران همواره گزارش‌ها در این زمینه را رد کرده‌اند.

محمدجواد لاریجانی هم در راستای مقابله با گزارش‌های نهاد‌های بین‌المللی درباره وضعیت حقوق بشر در ایران اعلام کرده که قوه قضائیه جایزه ۳۰ هزار یورویی برای فعالان حقوق بشر در نظر گرفته است.

لاریجانی گفته «اولین جایزه حقوق بشری که مبلغ آن ۳۰ هزار یورو است به رئیس بیمارستان تخصصی کودکان غزه اهدا» خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016