چهارشنبه 15 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

خاتمی: می‌خواهند بگویند با تغییر دولت، چیزی عوض نشده است

سید محمد خاتمی در دیدار با خانواده سراج الدین میردامادی، ضمن انتقاد از حکم صادر شده برای این روزنامه نگار و فعال اصلاح طلب، تاکید کرد: این برخوردها برای آن است که بگویند با تغییر دولت، چیزی عوض نشده است.

به گزارش کلمه، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی ظهر دیروز سه شنبه ۱۴ مرداد با خانواده سید سراج الدین میردامادی که از سه ماه قبل در بازداشت است، دیدار داشت. وی در این دیدار ضمن ابراز تأسف شدید از بازداشت و حکم ناعادلانه این زندانی سیاسی، خطاب به پدر و همسروی گفت: خوشحالم که با شما دیدار کردم و از طرفی واقعاً در خصوص وضعیت آقا سراج متأسفم.

خاتمی افزود: بنده معتقدم در سطوح بالای نظام درباره این برخوردها به گونه ای دیگر نگاه وجود دارد اما متأسفانه جریانی وجود دارد که بنا دارد بگوید هیچ چیزی تغییر نکرده بلکه اوضاع بدتر شده است؛ مثل وضعیت زندانیان سیاسی و حصر آقایان موسوی و کروبی که حادتر شده و وضعیت بنده و دیگران.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه با اشاره به نوشته های اخیر سید حسین میردامادی، پدر سراج الدین، خطاب به وی اظهار داشت: بنده مطالب شما را که دارای متانت و سنگینی است خوانده ام و ای کاش بزرگان کشور و نظام هم بخوانند و برای حفظ و تقویت خود نظام به نصایح دلسوزانه شخصیت هایی همچون شما توجه کنند.

خاتمی تصریح کرد: اینکه مردم را مرعوب کنند و چند صباحی مصدر حکومتی را حفظ کنند، نتیجه ای معکوس در پی خواهد داشت. ما برای جمهوری اسلامی مد نظر امام که مروج اسلام مترقی، مردمسالاری و آزادی بیان بود انقلاب کردیم. در دنیایی که امروزه اسلام را مساوی کشتار و خشونت معرفی می کنند، باید آن اسلام رحمانی و اخلاقی را تقویت کنیم.

وی در ادامه با اعتراض نسبت به حکم سراج الدین میردامادی گفت: واقعاً با چه ملاکی ۶ سال زندان برای سید سراج الدین بریده اند؟! بالاخره باید جرم با مجازات تناسب داشته باشد.

خاتمی تاکید کرد: بنده معتقدم این برخورد برای تقابل با دولت است. در واقع جناب دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری برای بهبود اوضاع کشور عزم جدی دارد ولی جریانی در کشور به دنبال القا این است که هیچ چیزی با تغییر دولت عوض نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016