دوشنبه 20 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

اردوغان رییس جمهوری ترکیه شد

رادیو فرانسه - بر اساس نتایج مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری ترکیه که امروز برگزار شد، نخست وزیر این کشور رجب طیب اردوغان با کسب حدود 55 درصد آرا در دور اول انتخابات به عنوان دوازدهمین رییس جمهوری ترکیه برگزیده شد.

دو رقیب او اکمل الدین احسان اغلو و صلاح الدین دمیرتاش به ترتیب 36.5 درصد و حدود 9 درصد آرا را در این انتخابات به دست آورده اند.

به این ترتیب رجب طیب اردوغان که به عنوان نخست وزیر طی سه دورۀ متوالی از سال 2003 تاکنون در قدرت بوده، خواهد توانست اینبار به عنوان رییس جمهوری تا سال 2023 در قدرت باقی بماند. انتخاب او به عنوان رییس جمهوری جدید ترکیه سرآغاز دورۀ جدیدی از حیات سیاسی این کشور تلقی می شود تا آنجا که اردوغان قصد دارد با تغییر قانون اساسی بر قدرت رییس جمهوری بیافزاید و نظام پارلمانی ترکیه را به یک نظام ریاست جمهوری تبدیل کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


برای رسیدن به این مقصود، رجب طیب اردوغان از قبل تصفیه های گسترده ای را در درون ارتش و دستگاه قضایی ترکیه و همچنین در درون حزب خود، حزب عدالت و توسعه، انجام داده و پس از حذف مخالفان و منتقدانش رسانه های مهم کشور را نیز به کنترل خود در آورده است. با این حال، به گفتۀ تحلیلگران ، دورۀ ریاست جمهوری اردوغان سرآغاز دورۀ بحران های دائمی سیاسی در ترکیه نیز خواهد بود، زیرا، عملاً هیچ نهاد ضدقدرت مستقلی از تعرضات او طی سال های اخیر در امان نبوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016