پنجشنبه 23 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

علی يونسی: اتهام تجزيه طلبی در دانشگاه ها را قبول ندارم


تهران - ايرنا - دستيار رييس جمهوری در مورد اين که استيضاح کنندگان وزيرعلوم می گويند سياست های فرجی دانا در وزارت علوم موجب افزايش تجزيه طلبی شده است ، گفت: ما اين اتهام را به هيچ وجه قبول نداريم و در دانشگاه ها نمی بينيم.

به گزارش خبرنگار سياسی ايرنا، حجت الاسلام «علی يونسی» روز پنج شنبه در نشست علمی مشروطه و اقوام ايرانی در جمع خبرنگاران اضافه کرد: دولت بايد پاسخ تخريب ها و نقدها را هم بدهد اما در عين حال نبايد وظيفه اصلی را فراموش کرده و خود را به اين مسائل سرگرم کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



دستيار رييس جمهوری در امور اقوام و اقليت ها ادامه داد: دولت به اين نکته توجه دارد که نبايد به اين تخريب ها مشغول و سرگرم شود.

يونسی در پاسخ به اين سوال که تخريب ها افزايش پيدا کرده و دولت بايد در برابر آن چه واکنشی داشته باشد گفت: سه قوه با يکديگر هماهنگ بوده ، دعواهايی که در گذشته بين قوا وجود داشت ديگر وجود ندارد و همه تابع سياست های کلی رهبر معظم انقلاب هستند.

يونسی همچنين در مورد نشست اقوام ايرانی و انقلاب مشروطه گفت: اين نشست به بررسی نقش اقوام در تحولات ايران از جمله مشروطه می پردازد؛ در زمان مشروطه که استبداد صغير پيش آمد اين اقوام بودند که تهران را نجات دادند و شاه مجبور به فرار شد و اين اقوام بودند که با حمايت خود از ايران دفاع کردند.

وی با اشاره به بيانات امام خمينی (ره) و رهبر معظم انقلاب در استفاده از اقوام به عنوان يک فرصت گفت: اقوام در کشور يک فرصت هستند که بايد از ظرفيت آنها استفاده شود.

يونسی با اشاره به تاسيس پژوهشکده مطالعات فرهنگی گفت: در دولت يازدهم در زمينه فرهنگی تحقيقات نظری خوبی انجام شده اما با کاهش تحقيقات ميدانی روبرو هستيم که اميدواريم تاسيس اين پژوهشکده اين کمبود را برطرف کند.

وی درباره ضرورت وحدت اقوام نيز افزود: افتخار می کنيم ملت ايران که در همسايگی کشورهای سراسر آشوب قرار دارد از امنيت کاملی برخوردار است که اين امر در سايه وحدت اقوام رقم خورده است.

دستيار رييس جمهوری در امور اقوام و اقليت ها، همچنين در مورد تلاش دولت يازدهم برای استفاده از ظرفيت اقوام گفت: دولت يازدهم پيروزی خود را معلول آرای همه اقوام ايرانی می داند.

وی افزود: پيروزی قاطع آقای روحانی محصول رای قاطع اقوام بود و آقای روحانی نيز به آنها قول داد که در رفع مشکلات آنها پيش قدم شود که برنامه ريزی های دولت نيز در اين راستا است.

يونسی گفت: سفر رييس جمهوری به استان های سيستان وبلوچستان و ديگر مناطق محروم به اين دليل بود که نشان داده شود دولت به وعده های خود پايبند است؛ دولت هم به حقوق شهروندی پايبند است و هم حقوق اقوام مرزنشين ايرانی و رفع محروميت آنها را در اولويت قرار داده است.

نشست علمی مشروطه و اقوام ايرانی صبح پنجشنبه با هدف بررسی نقش اقوام و اقليت های دينی در نهضت مشروطه با حضور اساتيد و برخی بزرگان اقوام و اقليت های مذهبی در سالن همايش های سازمان اصناف و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ايران برگزار شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016