پنجشنبه 23 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

حمله دوباره به بند ۳۵۰ زندان اوین

کلمه ـ یک روز پس از انتقال گروه دیگری از زندانیان از بند ۳۵۰ و در حالی که تنها ۶۲ زندانی در این بند باقی مانده اند، بیش از ۶۰ مامور گارد حفاظت زندان به بند ۳۵۰ حمله کردند و به بهانه بازرسی به تخریب و توقیف اموال شخصی زندانیان پرداختند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار کلمه، در حالی که نگرانی ها نسبت به سرنوشت زندانیان سیاسی و عقیدتی باقی مانده در بند ۳۵۰ زندان اوین روزافزون شده است و طی هفته های گذشته هر روز خبر جدیدی از تغییر وضعیت این زندانیان منتشر می شود، بعد از ظهر چهارشنبه دهها مامور گارد حفاظت زندان به سرپرستی علی اشرف رشیدی رئیس زندان اوین و معاون سازمان زندان های استان تهران به همراه جواد مومنی معاون اجرایی وی، به شکل تحریک آمیز و بی سابقه ای در محل بند ۳۵۰ حضور یافتند و به تفتیش یکی از سالن های این بند پرداختند.

در حادثه دیروز که از جهاتی شبیه تهاجم خونین ۲۸ فروردین ماه بود، مسئولان زندان با توجه به تجربه قبلی و وقایع پس از آن، زندانیان را با دستور رئیس زندان اوین در یکی دیگر از سالن های بند ۳۵۰ محصور کردند و در را به روی آنها بستند تا شاهدی برای آنچه می کنند وجود نداشته باشد.

بر اساس این گزارش، زندانیان که برای ساعت های متمادی و به طور دسته جمعی در این سالن محصور شده بودند، همزمان با اظهارات و رفتارهای تحریک آمیز رئیس زندان و ماموران گارد حفاظت نیز رو به رو شدند که اگر با خویشتن داری زندانیان سیاسی و عقیدتی همراه نبود، می توانست به درگیری های جدید منجر شود.

با پایان بازرسی روز چهارشنبه که با موارد متعددی از تخریب و ضبط اموال شخصی زندانیان سیاسی و عقیدتی همراه بود، زندانیان ساکن در اتاق های سالن پایین امکان بازگشت به اتاق های خود را نداشته و بدون هرگونه امکانات در وضعیت دشواری قرار گرفتند.

پس از اتمام بازرسی نیز از هواخوری زندانیان ممانعت شد و هیچ یک از زندانیان نتوانستند از هواخوری استفاده کنند.

به نظر می رسد مسئولان زندان اوین، به خصوص رئیس زندان و معاون اجرایی وی، با اقداماتی از نوع بازرسی غیرعادی روز چهارشنبه و تهدید مکرر زندانیان سیاسی به تعطیلی بند ۳۵۰ و انتقال آنها به بندهای دیگر، قصد ایجاد درگیری و تنش دوباره در این بند را دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016