شنبه 25 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

بمباران شدید مواضع داعش توسط هواپیماهای آمریکایی

هواپیماهای آمریکایی صبح روز شنبه ۱۶ اوت، مواضع گروه دولت اسلامی (داعش) در نزدیکی سد موصل در عراق را بمباران کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رادیو زمانه ـ خبرگزاری کردی «روداو» به نقل از پیشمرگه‌های کرد که در منطقه شاهد این عملیات هوایی بودند گزارش داد که این سنگین‌ترین حمله به مواضع داعش از زمان آغاز عملیات هوایی آمریکا بوده است.

به جز مواضع داعش در اطراف سد موصل، در نقاط دیگری مانند گذرگاه رابیا، محمودیه، تلسکوف، زومار و تیلکف نیز مکان‌های استقرار و نفرات این گروه مورد حمله هواپیماهای آمریکایی قرار گرفته است.

شبکه سی ان ان نیز تایید کرده است که آمریکا و نیروهای عراقی برنامه مشترکی برای حمله به داعش در اطراف سد موصل و باز پس گیری این منطقه مهم و استراتژیک داشتند.

سد موصل روی رودخانه دجله، بزرگ‌ترین سد عراق است و در غرب استان نینوا واقع شده. گروه دولت اسلامی در اوایل ماه اوت توانست کنترل این سد را به دست گیرد.

کنترل بزرگ‌ترین سد عراق توسط دولت اسلامی به نگرانی‌های زیادی در رابطه با قطع جریان برق یا آب سد توسط این گروه دامن زده است. این احتمال نیز مطرح شده است که ممکن است داعش برنامه‌ای برای منفجر کردن سد و غرق کردن مناطق پایین دست آن داشته باشد. بازپس‌گرفتن سد موصل یکی از مهم‌ترین اهداف استراتژیک دولت عراق و آمریکا در نبرد با داعش است.

به گزارش خبرگزاری «روداو» در عملیات هوایی صبح شنبه، یک محل سوختگیری به همراه ده‌ها دستگاه خودرو نظامی داعش نیز مورد حمله قرار گرفت و نابود شد. بمباران مواضع داعش در یک شعاع ۳۲ کیلومتری صورت گرفته است.

پیشمرگه‌های کرد نیز قرار است پس از پایان بمباران هوایی، پیش‌روی خود را برای بازپس گرفتن برخی مناطق، از جمله شهر ایزدی سنجار (شنگال)، آغاز کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016