یکشنبه 26 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

حکم عاملان قتل معاون سابق وزير صنعت صادر شد

عاملان قتل معاون سابق وزير صنعت پس از محاکمه در دادگاه کيفری به اشد مجازات محکوم شدند.

به گزارش مهر، جسد صفدر رحمت آبادی ساعت ۲۰ يکشنبه ۱۹ آبان سال گذشته در خودرو اش در خيابان گلبرگ کشف شد. عامل جنايت با شليک دو گلوله به سر معاون وزير صنعت او را به قتل رسانده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بررسی صحنه جنايت نشان می داد قاتل در داخل خودرو نشسته و به سوی قربانی شليک کرده است. کارآگاهان در تحقيقات خود به يکی از بستگان مقتول زنين شده و او را به همراه همسرش در شرق تهران دستگير کردند.

متهمان در بازجويی ها به ارتکاب اين جنايت اعتراف کردند. مرد ميانسال در ادامه به کارآگاهان گفت از چندی قبل با مقتول اختلاف داشته اند و به دنبال راهی برای انتقام بوده اند روز حادثه با تهيه اسلحه از همسرم خواستم که با مرحوم رحمت الهی قرار بگذارد. وقتی به محل قرار رسيديم همسرم در صندلی جلو نشست و من پشت سر مقتول نشستم. پس از کمی صحبت اسلحه را به سمت سر مقتول گرفته و دو گلوله شليک کردم.

زن جوان نيز در بازجويی ها اظهارات همسرش را تاييد کرد. با تکميل تحقيقات و بازسازی صحنه قتل پرونده با صدور کيفرخواست به دادگاه کيفری استان تهران فرستاده شد.

براساس کيفرخواست مرد جنايتکار متهم به قتل عمد و حمل و نگهداری اسلحه و همسرش متهم به معاونت در قتل هستند.

صبح ۱۵ مرداد جلسه دادگاه به رياست قاضی عبداللهی در شعبه ۷۴ دادگاه کيفری برگزار شد. در ابتدای اين جلسه قضات دادگاه تصميم گرفتند که جلسه به صورت غيرعلنی برگزار شود.

سپس اوليای دم در جايگاه قرار گرفته و برای قاتل درخواست قصاص کردند. متهمان نيز به دفاع از خود پرداختند.

پس از دفاعيات متهمان و وکلای آنها قضات دادگاه برای تصميم گيری وارد شور شده و مرد جنايتکار را به قصاص و همسرش را به ۱۵ سال حبس محکوم کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016