سه شنبه 28 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

ديده‌بان حقوق بشر خواستار آزادی زندانيان سياسی عقيدتی در ايران شد

رادیو فردا ـ ديده‌بان حقوق بشر روز سه‌شنبه از مقامات ايران خواست تا ده‌ها تن از کسانی را که به گفته اين نهاد تنها به دليل ابراز عقايد و نظرات‌شان دستگير و زندانی شده‌اند، «بلافاصله و بی‌قيد وشرط» آزاد کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ديده‌بان حقوق بشر با بررسی پرونده ۱۸۹ تن که در سه زندان در کرج نگهداری می‌شده‌اند، اين گزارش مبسوط را تهيه کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس اين گزارش از ميان پرونده‌های بررسی شده در ۶۳ مورد افراد تنها به دليل ابراز عقيده يا استفاده از حق تجمع دستگير و زندانی شده‌اند و در ۳۵ مورد ديگر افراد زندانی به دليل محاربه به مرگ محکوم شده‌اند.

جو استورک، معاون خاورميانه و شمال آفريقای ديده‌بان حقوق بشر می‌گويد که انتخاب يک رئيس‌جمهور ميانه‌رو در ايران در سال گذشته اين اميد را ايجاد کرد که زندانی‌های سياسی اين کشور آزاد خواهند شد.

آقای استورک با اشاره با آنکه بخش اعظم تصميم‌گيری درباره اين پرونده‌ها بر عهده قوه قضاييه است، از آقای روحانی و کابينه‌اش خواسته تا برای آزادی اين افراد اعمال نفوذ کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016