پنجشنبه 30 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

موج جدید حملات آمریکا به نیروهای داعش ۳۵ کشته بر جای گذاشت

در موج جدید حملات هوایی ایالات متحده به نیروهای داعش در شمال عراق، روز پنج‌شنبه، ۳۰ مرداد، دست‌کم ۳۵ نفر از اعضای این گروه تروریستی کشته شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رادیو فردا ـ خبرگزاری آلمان به نقل از رسانه‌های عراقی گزارش داده است که این حملات در استان شمالی نینوا صورت گرفته است و جنگنده‌های آمریکا علاوه بر خسارات جانی که به افراط‌گرایان داعش وارد آورده‌اند، هفت فروند خودروی زرهی آنها را نیز از بین برده‌اند.

تشدید حملات آمریکا به داعش در حالی صورت می‌گیرد که این گروه تهدید کرده است در صورت عدم توقف این حملات، دیگر گروگان آمریکایی خود را به قتل خواهد رساند.

نیروهای داعش به تازگی ویدیویی در اینترنت منتشر کرده‌اند که تصاویری از قتل فجیع جیمز فولی، خبرنگار آمریکایی را به نمایش می‌گذرد، جنایتی که حامل پیامی از این گروه تروریستی برای دولت ایالات متحده بود با این مضمون که آمریکا باید دست از ادامه حملات خود به داعش بردارد.

با وجود این باراک اوباما، رییس جمهوری ایالات متحده، داعش را «سرطان» نامید و تاکید کرد که آمریکا حملات خود را به این گروه ادامه خواهد داد.

در همین حال دادستان کل آمریکا، اریک هولدر روز پنج‌شنبه، اعلام کرد که وزارت دادگستری ایالات متحده پرونده‌ای جنایی در رابطه با قتل جیمز فولی تشکیل داده است و در این باره تحقیق می‌کند.

کاخ سفید روز چهارشنبه اعلام کرده بود که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا با همکاری گروهی از نیروهای ویژه این کشور ماه گذشته عملیاتی را برای نجات جیمز فولی و دیگر گروگان‌های آمریکایی داعش انجام دادند، اما این عملیات شکست خورد.

جیمز فولی، خبرنگار وبسایت گلوبال‌پست، از حدود دو سال قبل در سوریه به اسارت نیروهای داعش درآمد تا در نهایت به قتل رسید.

خبرگزاری فرانسه روز پنج‌شنبه گزارشی منتشر کرد که در آن به نقل از یکی از مدیران وبسایت گلوبال‌پست گفته می‌شود ربایندگان آقای فولی برای آزادی او درخواست ۱۰۰ میلیون یورو کرده بودند.

به گفته فیلیپ بالبونی، مدیر اجرایی گلوبال‌پست، مسئولان این رسانه به محض طرح چنین درخواستی موضوع را به مقامات دولت آمریکا اطلاع دادند.

آقای بالبونی همچنین گفته است که او همراه با خانواده جیمز فولی مذاکراتی مقدماتی نیز با ربایندگان این روزنامه نگار داشته‌اند، اما این مذاکرات پیشرفتی نداشت و ربایندگان نیز مدت‌ها سکوت کرده بودند تا این اواخر که خبر قتل این خبرنگار منتشر شد.

اما به دنبال انتشار ویدیوی قتل جیمز فولی گمانه‌زنی‌ها درباره ملیت مرد سیاه‌پوشی که در صحنه قتل حضور دارد، بالا گرفته است.

این مرد، انگلیسی را با لهجه بریتانیایی صحبت می‌کند که به این گمان دامن می‌زند او یکی از ده‌ها اسلام‌گرایانی است که در دو سال گذشته از بریتانیا به جبهه جنگ سوریه پیوسته‌اند.

اما قتل جیمز فولی واکنش شورای مسلمانان بریتانیا را نیز به دنبال داشته است که جمعیت بزرگی از مسلمانان این کشور را در بر می‌گیرد.

شورای مسلمانان بریتانیا روز پنج‌شنبه با اعلام انزجار از این اقدام نیروهای داعش خواستار اتحاد مسلمانان و تلاش واحد آنان برای توقف جنایت‌های افراط‌گرایان شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016