شنبه 1 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

روحانی :با تغییر یک نفر مسیرمان را عوض نمی‌کنیم

رییس جمهور تصریح کرد: همه بدانند با تغییر یک نفر مسیرمان را عوض نمی‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی که صبح امروز به همراه دیگر دولتمردان برای تجدید میثاق با آرمان های امام راحل به مرقد امام(ره) آمده بود ،‌ با سلام و درود به امام راحل،‌ همسر ایشان و یادگاران امام راحل و همه شهدایی که در راه انقلاب با خون خود درخت اسلام را آبیاری کردند، تصریح کرد:‌ این یک نکته تاریخی است که همواره شروع به کار دولت و هفته دولت در کنار هم قرار می‌گیرند و این رسم نمادین که آغاز هفته دولت با زیارت مرقد امام و شهدای دیگر در این قطعه از زمین که زمین مقدسی است شروع می‌شود، مفهومش این است که ما هر سال شروع کارمان را با بیعت مجدد با آرمان‌های امام راحلمان آغاز می‌کنیم.

وی در ادامه به بیان ویژگی‌های شخصیتی امام راحل پرداخت اظهار کرد: امام شخصیتی بود که دولت مدرن اسلامی را تاسیس کرد، اگرچه در تاریخ ایران دولت مدرن از زمان امیرکبیر و مشروطه شکل‌دهی شد، اما متاسفانه بعد از آن به دلیل وجود حکومت‌هایی که کاملا تحت سلطه قدرت‌های غربی و استعماری قرار گرفته بودند از محتوی و درون تهی شدند و امام فقیه ما برای اولین بار در تاریخ و شیعه در چارچوب فقه حکومتی و دولت توانست، دولت مدرن اسلامی را با استفاده از تجربه‌های جهانی به وجود آورد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روحانی افزود: البته در این راستا نکاتی از قبیل تفکیک قوا و مقررات از قبیل مالیات،‌ بانکداری، ارتش حرفه‌ای ، تامین اجتماعی،‌آموزش عمومی ،‌بهداشت عمومی، چیزهایی نبودند که در فقه ما باشد، اما در عین حال چارچوب هایش در فقه بود و امام همه اینها را در چارچوب مقررات شرعی و اسلامی امضا کرد.

روحانی با بیان این‌که اگر امام را پدر دولت مدرن اسلامی بنامیم سخن درستی گفته‌ایم، افزود: امام نه تنها دولت اسلامی را تشکیل داد، بلکه به این دولت قدرت لازم برای اداره کشور و توان لازم برای مقابله با قدرت‌ها و استکبار جهانی داد.

وی گفت:‌ امام هم آموزگار آزادی و استقلال بود و هم بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی قلمداد می‌شود ضمن این‌که ایشان درس‌های فراوانی را به ما آموختند که باید آن‌ها را به کار بگیریم و اجرا کنیم،‌ چنانچه امام تعادل را به ما یاد دادند و گفتند از افراط جنود، تحجر و خرافه بپرهیزید. همچنین امام به ما یاد داد که از تفریط اباهه گری و غرب گرایی فاصله بگیریم.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با مورد توجه قرار دادن تلاش دولت در برنامه‌های موردنظر خود از جمله اقتصاد و سیاست خارجه و دیگر زمینه‌ها اظهار کرد: مبارزه با فساد از جمله برنامه‌های موردتاکید دولت در ادامه مسیر خود خواهد بود و به طور کلی دولت در زمینه مبارزه با فساد از جمله فساد در دانشگاه‌ و مدارک علمی و مبارزه با فساد در زمینه بورسیه‌ها جدی خواهد بود و این مسیر را ادامه خواهد داد.

رییس جمهور تاکید کرد: همه بدانند با تغییر یک نفر، مسیر دولت عوض نمی‌شود و این دولت همان مسیر که مردم و آرای مردم برای آن مشخص کرده‌اند را ادامه خواهد داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016