یکشنبه 2 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

قاتل جیمز فولی «به زودی» شناسایی می شود

صدای آمریکا - سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده و بریتانیا می گویند به شناسایی قاتل جیمز فولی نزدیکتر شده اند و اطمینان دارند که او «به زودی» شناسایی خواهد شد.

سازمان های اطلاعاتی با استفاده از تکنولوژی شناسایی صدا، تلاش دارند تا صدای مردی را که روی ویدیوی گردن زدن جیمز فولی شنیده شد، با پایگاه اطلاعاتی اتباع بریتانیا که با شبکه های تروریستی ارتباط دارند، مطابقت داده می شود. آنها همچنین صدا را با مکالماتی که زیر نظر گرفته اند، مقایسه می کنند.

شبکه خبری اِی بی سی گفته مقامات آمریکا خبردارند که علاوه بر جیمز فولی، سه شهروند دیگر این کشور در گروگان داعش هستند – استیون ساتلف خبرنگار، و دو امدادگر.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کاخ سفید روز چهارشنبه با تأیید صحت ویدیوی قتل خبرنگار آمریکایی به دست یک عضو داعش اعلام کرده بود که به احتمال بسیار زیاد، این جلاد نقاب پوش اهل بریتانیاست.

ویدیوی دهشتناک تقل جیمز فولی، خبرنگار آمریکایی که روز سه شنبه گذشته منتشر شد، یک پیکارجوی مسلح و نقاب پوش را نشان می داد که خود را عضو «دولت اسلامی» معرفی کرد و جیمز فولی را گردن زد.

JFolLybRelease.jpg
جیمز فولی (راست) هنگام آزادی توسط دولت لیبی - طرابلس، ۸ اردبیهشت ۱۳۹۰

جیمز فولی پیش از کشته شدن کلمات و عباراتی بریده بریده – و احتمالاً به زور تهدید – بر زبان آورده و اقدامات ارتش آمریکا علیه داعش را محکوم کرده بود. قاتل فولی که در لباس و نقاب سیاه در کنار او ایستاده بود، با لهجه ای که انگلیسی لندنی به نظر می رسید، مستقیماً رئیس جمهوری آمریکا را خطاب قرار داد، و پس از گردن زدن جیمز فولی یک گروگان آمریکایی دیگر به نام استیون ساتلف را تهدید کرد و گفت: «اوباما، سرنوشت این شهروند آمریکایی بسته به تصمیم بعدی توست.»

پیش از انتشار این ویدیو، ارتش آمریکا دهها موضع داعش را در منطقه کردستان عراق و سد موصل هدف حمله هوایی قرار داد، و در نهایت شورشیان را وادار به عقب نشینی از اطراف سد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016