دوشنبه 3 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

داعش یک پایگاه هوایی مهم در شمال سوریه را از ارتش گرفت

بی بی سی ـ شبه‌نظامیان دولت اسلامی (داعش) کنترل یکی از پایگاه‌های مهم هوایی ارتش سوریه در استان رقه در شمال این کشور را به دست گرفتند.

پایگاه هوایی 'طبقه' در ۴۵ کیلومتری شهر رقه، پایگاه اصلی داعش در سوریه، تنها پایگاه نظامی منطقه بود که ارتش سوریه هنوز کنترل آن را حفظ کرده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تلویزیون دولتی سوریه خبر اشغال این پایگاه و تخلیه آن را تایید کرده، اما گفته است که نیروهای دولتی در حال بسیج مجدد برای حمله به این پایگاه هستند.

به گفته سازمان نظارت بر حقوق بشر سوریه که در بریتانیا مستقر است، در درگیری‌ها بر سر کنترل این پایگاه ده‌ها سرباز ارتش سوریه کشته شده‌اند.

شبه نظامیان "دولت اسلامی" حملات خود برای تسخیر پایگاه هوایی طبقه را از هفته گذشته آغاز کردند.

به گزارش آسوشیتدپرس، این پایگاه هوایی با تعداد زیادی جنگنده، هلی‌کوپتر، تانک، توپخانه و مهمات از مهم‌ترین پایگاه‌های حکومت سوریه در منطقه بود.

بعد از چند تلاش ناموفق برای نفوذ به داخل پایگاه در روزهای گذشته، شبه‌نظامیان دولت اسلامی روز یکشنبه توانستند با وجود حملات هوایی ارتش این پایگاه را تسخیر کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016