سه شنبه 4 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

واکنش وزیر ارتباطات به فتوای اخیر آیت الله مکارم شیرازی درباره اینترنت پرسرعت

وزیر ICT با اشاره به نگرانی برخی مراجع عظام از جمله آیت‌الله مکارم شیرازی در زمینه‌ی گسترش نسل سوم ارتباطی، گفت: سیاست دولت برای اعطای مجوز نسل سوم ارتباطی به همراه اول و ایرانسل این است که این خدمات مانند زمانی که رایتل آن را ارائه می‌داد ارائه شوند و بخش ارسال عکس و تماس تصویری مسدود است تا زمانی که پیوست فرهنگی مربوطه تهیه شود.

به گزارش عصر ایران به نقل از ایسنا، وزیر ارتباطات امروز در حاشیه مراسم بزرگداشت هفته دولت که در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد با تشکر از تمام مراجع عظام و آیت‌الله مکارم شیرازی به خاطر تذکرشان درباره اعطای مجوز نسل سوم به اپراتورهای تلفن گفت: باید در نظر داشت که در این وزارت به دنبال آنیم که مسائل اخلاقی و فرهنگی را در اولویت خود قرار دهیم و تا زمانی که پیوست فرهنگی مربوطه امضاء نشود، تمام خدمات مثل دو سال قبل ارائه می‌شود.

او با اشاره به این‌که تدوین پیوست فرهنگی تماس‌های تصویری براساس قانون برنامه‌ی پنجم توسعه از سوی معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت برعهده دولت گذاشته است، گفت: معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت موظف است در مورد مسائل مهمی که نیاز به تدوین پیوست فرهنگی دارد آن را به دولت اعلام کنند و دولت نیز موظف به تهیه پیوست مربوط است در این زمینه پیوست فرهنگی تماس‌های تصویری از سوی وزارت ارتباطات تهیه شده است و برای تصویب و طی مراحل قانونی به مراجع ذی‌ربط فرستاده شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمود واعظی با اشاره به این‌که دو اپراتور با امضای تفاهم‌نامه‌ای با وزارت ارتباطات موظف هستند که در مورد مسائلی که امکان نظارت بر آنها وجود ندارد تا تصویب پیوست محدودیت ایجاد کند، افزود: در این زمینه ضمن تشکر از تمام مراجع و آیت‌الله مکارم شیرازی به خاطر تذکرشان باید در نظر داشت که در این وزارت ما به دنبال آن هستیم که مسائل اخلاقی و فرهنگی را در اولویت خود قرار دهیم و تا زمانی که پیوست فرهنگی مربوطه امضاء نشود، تمام خدمات مثل دو سال قبل ارائه می‌شود.

وی با اشاره به این‌که طبق قانون دولت موظف به تهیه پیوست فرهنگی تماس‌های تصویری است، خاطر نشان کرد: وزارت ارتباطات در این زمینه پیشنهاد خود را به دولت ارائه داده است و دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی این پیشنهاد را تهیه کرده است.

واعظی افزود: در این پیوست به مواردی که مورد نگرانی است توجه شده و اپراتورها موظفند به این پیوست پس از تصویب، عمل کنند.

وی در پاسخ به یکی از خبرنگاران در مورد وضعیت ارائه‌ی خدمات اینترنتی در کشور خاطر نشان کرد: در این زمینه تمرکز ما بر دو بخش افزایش سرعت و افزایش تعداد کسانی است که مایل به استفاده از اینترنت هستند.

وی با اشاره به این‌که در یکسال گذشته وزارت ارتباطات و فناوری بیشتر بر افزایش تعداد کاربران اینترنتی تاکید داشت، تصریح کرد: به همین دلیل در سال گذشته بیش از شش هزار روستا به اینترنت کشور متصل شده‌اند و سه میلیون کاربر جدید نیز از امکانات اینترنتی بهره‌مند شدند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره‌ی نحوه نظارت بر شرکت‌ها در زمینه‌ی حمایت از محصولات داخلی اظهار کرد: هدف وزارت ارتباطات این است که همه اپراتورها و شرکت‌هایی را که از محصولات ict استفاده می‌کنند را به استفاده از محصولات داخلی ترغیب کند و برای دستیابی به این هدف تلاش می‌کنیم در فضای تفاهم این همکاری بین بخش‌های خصوصی و تولید‌کنندگان داخلی ایجاد شود.

وزیر همچنین در مراسم بزرگداشت هفته دولت در وزارت ارتباطات کشور با رویکرد چشم‌انداز سال دوم دولت تدبیر و امید برگزار شد با اشاره به لزوم ایجاد فضای صمیمی میان اعضا و خانواده وزارت ارتباطات گفت: منظور از خانواده وزارت ارتباطات، سازمان‌ها، مخابرات و چهار اپراتور همچنین شرکت‌های خصوصی که در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت می‌کنند هم هست و نمی‌توان به این مسائل بخش‌ها بی‌تفاوت بود.

وزیر ارتباطات با اشاره به سیاست‌های یکسال آینده درباره‌ی سیاست ساختاری و داخلی وزارت ارتباطات گفت: اول باید تلاش کنیم سازمان‌ها و تشکیلات این وزارتخانه یکجا جمع شود همچنین باید بازنگری در شرح وظایف برخی سازمان‌ها انجام شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016