چهارشنبه 5 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

افزايش قاچاق طلا از ترکيه به ايران

عضو هيات امنای صنف طلافروشان تهران از افزايش قاچاق طلا از ترکيه و دبی به ايران خبر داد.

احمد وفادار، عضو هيات امنای صنف طلافروشان، در گفت و گو با ايلنا با اشاره به تشکيل کميته بررسی نحوه اجرای قانون ماليات بر ارزش افزوده در مجلس، اظهار داشت: خوشبختانه اين کميته در مجلس شورای اسلامی تشکيل خواهد شد و ديگر ماليات بر ارزش افزوده از کل چرخه معاملات طلا دريافت نمی شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی افزود: البته طی سه، چهارسال گذشته اين صنف خواستار رسيدگی بر نحوه اجرای ماليات بر ارزش افزوده بودند زيرا ماليات برارزش افزوده تنها بايد از سود و کارمزد دريافت شود.

وفادار ادامه داد: درحال حاضر هر گرم طلای خام، ۹۶ هزار تومان است و پس از توليد به ۱۱۵ هزار تومان می رسد که با انتصاب ۷ درصد سود فروشنده قيمت آن به ۱۲۴ هزار تومان خواهد رسيد.

اين عضو هيات امنای صنف طلافروشان تهران، گفت: در شرايط کنونی و با اخذ ماليات بر ارزش افزوده درصورتی که فردی يک ميليون تومان طلا خريداری کند وبلافاصله آن را بفروشد، سی درصد از سرمايه خود را از دست می دهد.

وفادار با بيان اينکه شعار دولت همواره حمايت از مصرف کننده است پس بايدبه فکر جيب مردم باشد، تصريح کرد: طلا جزو سرمايه ملی است و مانيز همواره گفته ايم که ماليات دولت را خواهيم داد. پس چرا سازمان مالياتی همواره از ما طلبکار است؟

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون ده درصد از واحدهای فعال در توليد به فروش بدليجات روی آورده اند و ۲۰ درصد از واحدها نيز تعطيل شده اند که اکثر آنها يا مسافر کش شدند و يا بيکار هستند.

وفادار در ادامه گفت: درصورتی که اين روند از اخذ ماليات بر ارزش افزوده ادامه پيدا کند ماشاهد کاهش اشتغال،‌کاهش صادرات و افزايش قاچاق خواهيم بود کمااينکه ميزان قاچاق طلا از ۲۰درصد در سال گذشته به ۶۰درصد در سال جاری رسيده است.

وی خاطر نشان کرد: طلاهای قاچاق عمدتا دارای عيار پايين و بی کيفيت بوده و از سمت دبی و ترکيه وارد کشور می شوند.

وی در خاتمه گفت: اين در حالی است که توليد طلا در داخل کشور از کيفيت بالاتر وعياری استاندارد برخوردار است و ۶۰درصداز توليد طلا درکشور در اصفهان و مابقی در تبريز و تهران توليد می شود واخيرا نيز کارگاههای توليد طلا در مشهد راه اندازی شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016