پنجشنبه 6 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

آمریکا کمک‌رسانی به ترکمن‌های شیعه عراق را "بررسی می‌کند"

رادیو فردا ـ به گفته مقام‌های دفاعی ایالات متحده، آن کشور در حال بررسی انجام عملیات انسان‌دوستانه کمک‌رسانی به ترکمن‌های شیعه عراق در شمال آن کشور است که تحت محاصره گروه تروریستی «خلافت اسلامی» قرار گرفته‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید دولت آمریکا بر شهر آمرلی و ترکمن‌های محاصره شده در آن تمرکز کرده است.

به گفته مقام‌های رسمی، ‌در این منطقه، در نزدیکی اقلیم کردستان عراق، دوازده تا پانزده هزار تن بدون دسترسی به آب و غذا در محاصره «خلافت اسلامی» هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



محاصره ترکمن‌ها دست کم دو ماه است که به درازا کشیده شده است.

نیکلای ملادنف، سرپرست ماموریت کمکی در عراق، در آغاز هفته میلادی خواستار «کمک‌رسانی فوری به آمرلی» شده بود و وضعیت منطقه را «بسیار سخت» توصیف کرده بود.

این نماینده سازمان ملل درباره خطر قتل‌عام ترکمن‌های عراق توسط «خلافت اسلامی» هشدار داده بود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده است سه مقام رسمی وزات دفاع ایالات متحده -بدون آنکه نامی از آنها برده شود- می‌گویند ماموریت کمک‌رسانی انسان‌دوستانه در حال بررسی است.

از سوی دیگر روز چهارشنبه ژنرال لوید آستین، فرمانده ارشد ارتش آمریکا در خاورمیانه، نیز دیداری با نخست‌وزیر منتخب عراق، حیدر عبادی، داشته است تا در مورد همکاری برای مقابله با «خلافت اسلامی» رایزنی کند.

بنا بر بیانیه‌ای که دفتر آقای عبادی در این مورد منتشر کرده است، این فرمانده ارشد آمریکایی علاقه واشینگتن را برای ارائه آموزش‌های ضدتروریستی بیشتر به نیروهای عراقی، اعلام کرده است.

در حال حاضر آمریکا چند صد مشاور نظامی در عراق دارد که در مناطق و جاهای مختلف از جمله سفارت آمریکا در بغداد و یا کنسول‌گری آن در شهر اربیل حضور دارند.

محاصره آمرلی بخشی از عملیات شبه‌نظامیان خلافت اسلامی در عراق است که طی این تابستان توانسته‌‌اند بخش‌هایی بزرگ از مناطق شمالی و غربی آن کشور را به کنترل خود درآورند.

چنانچه کاخ سفید ماموریت کمک‌رسانی جدیدی را بر عهده ارتش آمریکا بگذارد، دومین از این دست طی هفته‌های گذشته و پس از آن است که ارتش آمریکا دست به انجام عملیات کمک‌رسانی به اقلیت‌های محاصره شده در کوه‌های سنجار -به ویژه- ایزدی‌های عراق زد.

در عین حال ارتش آن کشور با حمایت از نیروهای عراقی و پیش‌مرگه‌های کرد، عملیات هوایی علیه خلافت اسلامی (داعش سابق) نیز انجام داده است.

روز پنج مرداد ماه در عین حال اعلام شده بود که ارتش عراق برای شکستن محاصره آمرلی، در حال گردآوری نیرو است.

جنگنده‌های آن کشور روز سه‌شنبه به مواضع «خلافت اسلامی» در اطراف آمرلی حمله کرده بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016