پنجشنبه 6 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

دستگيری يک خواننده مشهور در مشهد

خراسان ـ يکی از خوانندگان مشهور که دارای آلبوم‌های معروفی در فضای مجازی است، پس از راه‌اندازی شبکه زيرزمينی توليد شوهای مبتذل برای تلويزيون‌های ماهواره‌ای، با هوشياری مقام قضايی و پليس اطلاعات و امنيت عمومی خراسان رضوی در حالی به دام افتاد که تلاش نيروهای انتظامی برای دستگيری ديگر عوامل مرتبط با اين شبکه در تهران و مشهد ادامه دارد.

ماجرای فعاليت‌های زيرزمينی اعضای اين شبکه در مشهد، زمانی لو رفت که قاضی ويژه مبارزه با جرايم رايانه‌ای در حال رصد فضاهای مجازی به کليپی از يک خواننده معروف برخورد کرد که در تصاوير مبتذل آن، چند دختر جوان ايرانی نيز ديده می‌شدند. با توجه به تصاوير پشت صحنه منطقه فيلمبرداری‌شده، اين احتمال قوت گرفت که شوی مبتذل به صورت زيرزمينی و در ايران تهيه شده باشد؛ بنابراين به دستور قاضی محمد رضازاده، گروهی از ماموران پليس اطلاعات و امنيت عمومی، بررسی دقيق اين ماجرا را در دستور کار قرار دادند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همزمان با رصدهای اطلاعاتی، ماموران انتظامی به سرنخ‌هايی دست يافتند که نشان می‌داد برخی از شوهای مبتذل تلويزيونی که در شبکه‌های ماهواره‌ای معاند نظام نيز به نمايش گذاشته می‌شود توسط يکی از خوانندگان معروف، در مشهد توليد شده است. با به دست آمدن اطلاعات تکميلی در اين‌باره، مأموران پليس اطلاعات و امنيت عمومی خراسان رضوی با نظارت مستقيم مقام قضايی، عمليات شناسايی اعضای اين شبکه را آغاز کردند. فعاليت‌های غيرمحسوس در مناطقی که احتمال فيلمبرداری صحنه‌های مبتذل وجود داشت بيانگر آن بود که صحنه‌های مذکور در يکی از باغ‌های مشهد فيلمبرداری شده است و جوان ۲۶ ساله‌ای به نام «ش» نيز آوازخوانی شوهای تلويزيونی را برعهده دارد.

ماموران انتظامی در ادامه تحقيقات خود، در يک عمليات غافلگيرانه که با صدور دستورات ويژه‌ای از سوی قاضی شعبه ۸۲۵ مجتمع قضايی شهيد قدوسی مشهد همراه بود موفق شدند عامل اصلی اين شبکه و خواننده معروفی که آلبومی به نام «ف» را نيز در کارنامه خود دارد، در مشهد شناسايی و دستگير کنند. با اعترافات اين خواننده که شوهای مذکور به صورت زيرزمينی تهيه شده است، ديگر عواملی که در توليد آثار مبتذل نقش داشتند نيز تحت تعقيب قرار گرفتند. اين در حالی است که برخی از دخترانی که در تصاوير مبتذل ديده می‌شوند نيز شناسايی شده‌اند و احضار آنها به دادسرای مشهد ادامه دارد.

در ادامه رسيدگی به پرونده «شوهای مبتذل تلويزيون‌های ماهواره‌ای» همچنين مشخص شد که برخی از اين فيلم‌ها در يکی از باغ‌های اطراف تهران تصويربرداری شده است و افراد ديگری نيز در تدوين شوهای مذکور نقش داشته‌اند که دستور دستگيری آنان از سوی قاضی رضازاده با هماهنگی پليس تهران صادر شده است.

بررسی های بيشتر در تاريکخانه اين پرونده حساس، ماموران را به سوی بروشورها و تابلوهای تبليغاتی‌ای کشاند که در ادامه تحقيقات پرونده از مخفيگاه اعضای اين شبکه کشف شد. پيدا شدن لوازم مذکور حاکی از آن است که افراد مذکور همزمان با توليد شوهای مبتذل به امور تبليغی در تصاوير تهيه‌شده می‌پرداختند که اين موضوع نيز توسط مقام قضايی در حال بررسی است.

ادامه بررسی‌ها مشخص کرد که برخی اطرافيان و نزديکان خواننده معروف نيز در تهيه و توليد شوهای تلويزيونی نقش داشته‌اند که تحقيقات در اين‌باره ادامه دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016