چهارشنبه 12 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

محمد غرضی: تمام گرفتار‌های مردم زیر سر جنتی و یزدی است

IMG11172140.jpg
دیگربان - محمد غرضی گفته مهدی کروبی آدم «درستی» است٬ هاشمی رفسنجانی را «موج‌سوار» می‌داند٬ احمدی‌نژاد «دلار» و «ریال» را با هم خورد و تمام گرفتاری‌های مردم زیر سر جنتی و یزدی است.

آقای غرضی این مطلب را در گفتگو با تازه‌ترین شماره هفته‌نامه «تماشاگران امروز» بیان کرده و از سلسه صفویان به خاطر اینکه طی ۳۰۰ سال حکومت «دست در جیب مردم» نکرد٬ تمجید کرده است.

وی گفته دولت صفوی «از روزی که آمد تا روزی که رفت سکه‌اش ثابت ماند» و «تمام علما» معتقد بودند که این صفویه چون سکه تقلبی ضرب نکرد دولتی «سالمی» بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


غرضی افزوده صفویان هر قدر هم «بد» بوده باشند٬ اما «دست در جیب مردم نکردند.»

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ در بخش دیگری از سخنان خود به نقد عملکرد دولت‌های محمود احمدی‌نژاد پرداخته و گفته وی «هرچه امتیاز بود به نفع خودش و دوستانش مصادره کرد.»

غرضی اضافه کرده که احمدی‌نژاد و نزدیکانش هزینه ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلاری کشور را در قالب «دلار»٬ «ریال»٬ «زمین» و «کارخانه» خوردند و به همین خاطر نرخ دلار به یک باره به سه هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

وی گفته اقدامات دولت احمدی‌نژاد منجر به افزایش نرخ تورم در ایران شد و این مسئله به معنای دست کردن دولت در جیب مردم است.

غرضی اضافه کرده پیش از انتخابات سال ۹۲ در دیداری با احمد جنتی و محمد یزدی دو عضو شورای نگهبان از آن‌ها به خاطر تصویب بودجه‌های تورم‌زای دولت احمدی‌نژاد انتقاد کرده است.

غرضی در این دیدار به آن‌ها گفته «تمام این گرفتاری‌های ملت زیر سر شماست. شما که بودجه تصویب می‌‌کنید حق اینکه بودجه تورمی ‌تصویب کنید را ندارید. شرعا این حق را ندارید.»

وزیر پیشین پست همچنین حمایت صریح احمد جنتی در انتخابات سال ۸۸ از احمدی‌نژاد را نیز تائید کرده و اظهار کرده که نمی‌توانسته به دبیر شورای نگهبان بگوید از احمدی‌نژاد حمایت نکند.

وی اضافه کرده احمدی‌نژاد رئیس جمهور «مردمی» نبوده و در انتخابات سال ۱۳۸۴ «چند میلیارد از شهرداری برداشت خرج انتخابات کرد.»

غرضی در این گفتگو از گروه‌هایی سخن به میان آورده که برای احمدی‌نژاد در دو انتخابات سال ۸۴ و ۸۸ «رای درست» کردند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ نامی از این گروه‌ها نبرده است.

غرضی در بخش دیگری از این گفتگو به انتقاد از عملکرد هاشمی رفسنجانی پرداخته و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را فردی «موج‌سوار» معرفی کرده است.

وی همچنین درباره مهدی کروبی گفته وی را دوست دارد چرا که «آدم درستی» است و در سال ۱۳۸۸ نیز به کروبی رای داده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016