چهارشنبه 12 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

روزنامه فایننشال تایمز: روایت فائزه هاشمی از جنجال‌های پرونده مهدی هاشمی

201409031300x200.JPG
تدبیر - در هفته های اخیر و پس از برگزاری هفتمین جلسه دادگاه "مهدی هاشمی" فرزند آیت الله "هاشمی" برخی از رسانه های محافظه کار مسائلی جنجالی اغلب اقتصادی درباره این پرونده مطرح می کنند. این در حالی است که خانواده هاشمی، اتهامات "مهدی" را سیاسی می دانند.

حواشی و شایعات مطرح شده از سوی رسانه ها به حدی بوده که روزنامه امریکایی "فایننشال تایمز" را به سوی خود جلب کرده است. "فایننشال تایمز" اشاره می کند که اتهامات مطرح شده اخیر علیه اطرافیان "احمدی نژاد" سبب شده تا دید عمومی در ایران نسبت به موضوع فساد مالی تغییر کند.

به گزارش "تدبیر"، روزنامه "فایننشال تایمز" با اشاره به اتهامات مطرح شده از سوی مخالفان "هاشمی رفسنجانی" علیه او و خانواده اش در سال های اخیر می نویسد:"بیش از سه دهه است که مخالفان آیت الله "هاشمی" رییس جمهوری پیشین ایران اتهاماتی را علیه او و خانواده اش در حوزه مسائل مالی مطرح کرده اند. در این میان دادگاه "مهدی هاشمی" فرزند او در پشت درهای بسته برگزار شده بود. اتهامات که به او وارد شده امنیتی و مرتبط با فساد مالی مطرح شده اند اما هنوز کاملا جزئیات این اتهامات مشخص نیست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به نظر می رسد محافظه کاران مخالف هاشمی قصد دارند پیش از آغاز رقابت های برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 2016 میلادی از این موضوع بهره برداری کنند. اگرچه 18 ماه دیگر به برگزاری انتخابات مجلس باقی مانده با این حال، محافظه کاران از هم اکنون در مقابل دولت "روحانی" صف کشیده اند."

روزنامه "فایننشال تایمز" در ادامه به بهره برداری "احمدی نژاد" از طرح اتهامات علیه آیت الله "هاشمی" و اعضای خانواده او برای پیروزی در انتخابات می نویسد:"این تاکتیک پیش تر از سوی "محمود احمدی نژاد" در کارزرا انتخاباتی مورد بهره برداری قرار گرفته بود. او خود را نماینده کارزار ضد فساد معرفی کرده بود. با این حال، اقتصاددانی در تهران معتقد است که فسادهای مالی صورت گرفته در دوره ریاست جمهوری "احمدی نژاد" و طرح موضوع دست داشتن اطرافیان او در این موضوع نشان می دهد که برخلاف ادعاهای مطرح شده فساد مالی در این دوره رشد چشمگیری داشته است."

به گزارش تدبیر، روزنامه "فایننشال تایمز" در بخش دیگری از گزارش در مصاحبه با "فائزه هاشمی" نظر او را درباره اتهامات مطرح شده از سوی محافظه کاران و رسانه های وابسته به آنان علیه خانواده هاشمی جویا شده است.

"فائزه هاشمی" ضمن رد اتهامات این رسانه ها می گوید:"کسانی که خود درگیر فساد بودند خانواده ما را به فساد متهم می کردند. آنان درصدد بسیج افکار عمومی علیه آقای رفسنحانی و کاهش نفوذ ایشان در سیاست برآمده بودند."

"فائزه هاشمی" در پایان افزوده است:"امروز مردم می بینند که اتهامات مطرح شده علیه خانواده هاشمی بی پایه بوده اند. این موضوع سبب شده تا تصویر خانواده هاشمی در نظر افکار عمومی نسبت به گذشته بهبود یابد."

نشریه "فایننشال تایمز" در پایان این گزارش اشاره می کند که آیت الله "هاشمی" در کنار سید "محمد خاتمی" رییس جمهوری پیشین ایران نقش اصلی در جلب حمایت عمومی از نامزدی "حسن روحانی" در انتخابات ریاست جمهوری گذشته را ایفا کردند. این نشریه اشاره می کنند که آیت الله هاشمی به نفوذ خود در عرصه سیاسی و همکاری با دولت "روحانی" ادامه می دهد تا از آسیب احتمالی عناصر افراطی به نظام جمهوری اسلامی ایران جلوگیری کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016