یکشنبه 16 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

مواضع متناقضی روحانی درباره «حجاب» و «فرهنگ»

n2736670-3988305.jpg
دیگربان - حسن روحانی در دو سخنرانی جداگانه خود در جمع گروهی از «ایثارگران و خانواده‌های شهدا» و «نخبگان» شهر مشهد٬ مواضع متناقضی درباره «حجاب» و «فرهنگ» داشته است.

آقای روحانی که به مشهد سفر کرده در جمع گروهی از «ایثارگران» این شهر گفته «این سرزمین برای حجاب و عفت جنگیده و مبارزه کرده است.»

وی افزوده «پیکرهای بی‌جان روی سنگ‌های مسجد گوهرشاد به زمین افتاد٬ اما از عفافش دفاع کرد و دفاع می‌کند و نخواهد گذاشت آن میراث شوم خاندان جنایتکار پهلوی در این سرزمین خودنمایی کند.»

منظور روحانی از «میراث شوم» دوره پهلوی «کشف حجاب اجباری» است که بنا به روایت جمهوری اسلامی منجر به بروز واقعه مسجد «گوهرشاد» در مشهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روحانی ساعاتی پس از انجام این سخنرانی٬ در جمع «نخبگان و برگزیدگان» حاضر شده و انتقاد‌های تندی متوجه برخورد‌های فرهنگی٬ اجتماعی و سایبری در جمهوری اسلامی کرده است.

وی بی‌آنکه نامی از «گشت ارشاد» ببرد٬ گفته «با ون و مینی بوس و پاسبان و سرباز» جامعه متعالی نخواهد شد و «یعنی راه عفاف برای بانوان ما ون است؟ راه دیگری نداریم؟»

روحانی با انتقاد از اجرای طرح «تفکیک جنسیتی» هم اظهار کرده «ما باید برای ارتقای اخلاق، نشاط در جامعه و نحوه رفتار با جوانان جامعه (پسر و دختر) راه علمی بیابیم، مدام می‌گویند دختر و پسر را جدا کنیم؟»

رئیس جمهوری در عین حال افزوده «جامعه ما حجاب و عفاف می‌خواهد. اخلاق و عفاف به نفع همه ما است، استحکام خانواده‌های ما را حفظ می‌کند و قرآن، فلسفه حجاب را امنیت ذکر» کرده است.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود از فیلترینگ در ایران انتقاد کرده و گفته «با زور نمی‌شود بیاییم اینجا یا آنجا را ببندیم.»

وی خطاب به متولیان فیلترینگ اظهار کرده «خب شما فیل‌تر درست می‌کنید اون می‌رود فیلتر شکن درست می‌کند» و با این روش این مسائل حل نخواهد شد «چرا که اگر حل می‌شد تاکنون حل شده بود.»

رئیس جمهوری افزوده «مریضی با فیلتر، دیوار و ون حل نمی‌شود؛ مریض را به متخصص می‌بریم و بعد راه حل می‌یابد؛ یعنی اول بیماری را شناسایی می‌کند و بعد دارو می‌دهد.»

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع بورسیه‌های غیرقانونی اشاره کرده و گفته کسانی می‌خواهند با «تقلب» استاد «فرزندان ما» شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016