دوشنبه 17 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

وزير کشور: از برنامه وسيع داعش برای تجاوز به ايران و چند کشور ديگر اطلاع داريم

وزير کشور تصريح کرد: عده‌ای از اتباع افغانستان و پاکستان قصد داشتند برای پيوستن به داعش در عراق از کشور ما عبور کنند که ما مانع عبور آنها شده و چندين نفر را نيز در اين زمينه بازداشت کرديم.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشيه نشست معاونان سياسی، امنيتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور که صبح امروز (دوشنبه)در وزارت کشور برگزار شد با اشاره به اين‌که ما موردی درباره سربازگيری داعش در داخل کشورمان نداشته‌ايم، خاطرنشان کرد: مردم در مناطق مرزی و نيروهای امنيتی از هوشياری کاملی برخوردارند و ما بر مرزها مسلط هستيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی خاطرنشان کرد که وضعيت داعش در عراق به نحوی است که هر روز از مواضع خود عقب‌نشينی می‌کند.

وزير کشور همچنين در پاسخ به پرسشی درباره تحرکات داعش در مرزهای کشورمان، اظهار کرد: اين گروه برنامه‌های وسيعی دارد و طبق اسناد ما آنها برنامه برای تجاوز به کشور ما و ساير کشورها را دارند، اما ايران قدرتمندتر از آن است که يک گروه کوچک بخواهد به ‌آن تجاوز کند.

رحمانی فضلی درباره آخرين وضعيت دانايی فر نيز گفت: ما اطلاع جديدی در اين باره نداريم، اما فعاليت ديپلماتيک و امنيتی را انجام می‌دهيم. با استحکام نظام جمهوری اسلامی ايران توطئه‌های دشمنان در چندين گروگان‌گيری دفع شده و همچنين فردی به نام عبدالرئوف کشته و دارودسته وی نيز به دليل اختلافات داخلی خود و توانايی جمهوری اسلامی ايران در حفاظت از مرزهای کشور از بين رفته است.

وزير کشور درباره کارگروه متشکل از احزاب، وزارت کشور و مجلس برای ساماندهی فعاليت خانه احزاب، گفت: اين جلسات برگزار شده و از گروه‌های مختلفی برای ساماندهی فعاليت احزاب دعوت شده است.

وی در ادامه با بيان اين‌که وزارت کشور آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات ميان دوره‌ای مجلس را دارد، خاطرنشان کرد: ما در اين رابطه نظر شورای نگهبان را می‌خواهيم و اگر آنها آمادگی داشته باشند ما هم آماده همکاری هستيم.

رحمانی فضلی در پاسخ به پرسشی درباره کارگروه شوراها و شهرداری‌ها در وزارت کشور، گفت: ما در وزارت کشور به دنبال بازنگری قوانين شوراها هستيم، زيرا شوراها کاستی‌هايی دارند که بايد آنها را با قوانين جديد تکميل کنيم. در همين رابطه کارگروه شوراها و شهرداری‌ها در وزارت کشور تشکيل شده است.

وزير کشور درباره دستاوردهای سفر هیأت دولت به مشهد نيز گفت: در اين سفر تصميماتی درباره حاشيه‌نشينی، کمربند سبز، حمل و نقل و آب مشهد گرفته شد و قرار شد در طول سه سال با اختصاص بودجه رودخانه کشف‌رود ساماندهی شده و راه‌آهن تهران – مشهد برقی شده و راه‌آهن گرگان – مشهد نيز احداث شود.

وی در پايان درباره دليل برگزاری نشست معاونان سياسی، امنيتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور گفت: ما هر چند ماه چنين جلساتی را برگزار می‌کنيم تا آخرين وضعيت سياسی امنيتی کشور را بررسی کرده و سياست‌های وزارت کشور را به استانداری‌ها ابلاغ کنيم.

رحمانی فضلی در پايان با بيان اين‌که در اين جلسه وضعيت مرزهای شرقی و غربی کشور مورد بررسی قرار گرفت، افزود: ما برای تأمين امينت مرزهای کشور آمادگی لازم داريم اما لازم بود با معاونان امنيتی سياسی استانداری‌ها شرايط اين مناطق را بررسی کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016