چهارشنبه 19 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

باهنر: غرب کوتاه نيايد، تحريم ها را دور می زنيم

کرج - ايرنا - نايب رييس مجلس شورای اسلامی با بيان اينکه تحريم ها عليه ملت ايران اقدامی ظالمانه است ، گفت: اگر غربی ها بر اين حرکت ظالمانه خود پافشاری کنند، تحريم ها را دور می زنيم.

به گزارش ايرنا، 'محمدرضا باهنر' روز سه شنبه درنخستين همايش کشوری تعاون و ساماندهی کارگران ساختمانی در تالار شهيدان نژاد فلاح کرج افزود: تحريم يک کار ظالمانه و ضد حقوق بشری و اهرم زورگويی توسط استکبار جهانی عليه ملت های مستقل است که ما اگر بخواهيم از اين تحريم ها عبورمی کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد : ملت ما نشان داده هر جا که متمرکز شده موفقيت های بالايی داشته است.

وی بيان کرد: اگر چه نفت و کشتيرانی در محور تحريم ها قرار دارد ، اما عمده فشارهای دشمن بر حوزه فناوری های نوين مانند نانو و بايو تکنولوژی متمرکز شده که خوشبختانه بيشترين و پرقدرت ترين پيشرفت کشور ما در همين زمينه ها است.

باهنر گفت : امروز ايران اسلامی به رغم تحريم ها در بخش های نظامی مانند ساخت موشک های دور برد ، هواپيماهای بدون سرنشين و ساير بخش ها در جهان پيشرفت های ارزشمندی دارد و اين نشان از قدرت فناوری و خلاقيت مردم اين آب و خاک را دارد.

نايب رييس مجلس شورای اسلامی تاکيد کرد: در يک کلام تحريم های ظالمانه و ضد حقوق بشری بايد برطرف شود و اگر اين روند کنار گذاشته نشود، همه آنها را دور می زنيم و اين تحريم ها برای ما به يک سکوی پرش و اوج گرفتن، تبديل می شود.

باهنر در بخش ديگری از سخنانش ، روند سياست ها و همکاری دولت يازدهم با مجلس شورای اسلامی را خوب توصيف کرد و گفت : اگر چه برخی برنامه ها تحت تاثير تحريم های ظالمانه قدرت های استکباری است اما نبايد برخی تصميم ها و بی برنامه گی ها را متاثر از تحريم ها بدانيم.

وی تاکيد کرد: رفع همه مشکلات کشور به مجموعه ای از اراده ها نياز دارد.

نايب رييس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهميت اقتصاد مقاومتی گفت: اين رويه به ما هشدار داد در کشورمان امکانات زيادی مانند معادن ، جنگل ها و غيره داريم و اين سرزمين وسيع و پهناور است که برخی از کشورها اروپايی حتی به اندازه استان البرز وسعت و منابع ندارند.

باهنر ادامه داد: کشور ما دو هزارو ۵۰۰ کيلومتر ساحل دارد و مهم تر از همه، نيروی انسانی با اراده داريم که هر زمان اراده کنيم ، درجای جای کشور کارهای بزرگ انجام می دهيم.

وی بر اطاعت از قانون و قانون پذيری تاکيد کرد و گفت: برای نظم دهی به امور بايد همه مطيع قانون باشيم، اگر قانونی اعمال شود و همه افراد جامعه از آن متضرر شوند بايد آن را تغيير يا اصلاح کرد.

نايب رييس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اکنون اراده مجلس بر آن است که هيچ قانون جديدی تصويب نشود، ليکن نقص قوانين گذشته برطرف شود.

وی افزود: در سالهای پس از پيروزی انقلاب ۱۰ برابر قبل از انقلاب در مجلس قانون تصويب شده است و ما الان قوانين را ساماندهی می کنيم.

باهنر گفت : برخی قوانين مربوط به قشرهای مختلف تصويب شده که بايد اصلاح شوند.

وی ادامه داد: قوانين مربوط به کارگران ساختمانی و تشکل های ساختمانی از اين گروه هستند، بيمه کارگران ساختمانی از قوانينی است که مجلس آن را تصويب کرده ليکن دولت ها به علت مشغله کاری به فکر اجرای اين قانون نبودند.

نايب رييس مجلس شورای اسلامی افزود:سازمان های بيمه ای کشور نيز به بهانه نبود ساختار قانونی، بيمه کارگران را اجرا نکردند که بايد بسترهايی که مجلس و دولت فراهم کرده اند اين افراد از آن بهره مند شوند.

وی ادامه داد: بايد بسترهای لازم قانونی و امکاناتی دراختيار قشر کارگر قرار گيرد که البته در استان البرز در اين زمينه شاهد شروع خوبی هستيم.

اولين همايش سراسری تعاون و ساماندهی کارگران ساختمانی در تالار شهيدان نژاد فلاح و با حضور مسوولان کشوری و استانی و کارگران ساختمانی و کارفرمايان برگزار شد.

در پايان اين همايش يکروزه لوح سپاس به تعدادی از فعالان در حوزه کار و کارگری اهدا شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016