چهارشنبه 19 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

نامه سرگشاده بيش از ۳۶۰ محروم از تحصيل بهايی به رئيس جمهور حسن روحانی

بيانيه‌ی جمعی از محرومين از تحصيل بهائی جناب آقای روحانی رئيس جمهور محترم دولت تدبير و اميد

در بحبوبه‌ی تبليغات انتخاباتی رياست جمهوری سال گذشته، جناب‌عالی در اظهارنظرهای مختلف بر رعايت حقوق شهروندی ايرانيان سخن گفتيد و خصوصا بر بازگشت دانشجويان اخراجی و محرومين از تحصيل به دانشگاه تاکيد کرديد. پس از پيروزی شما در انتخابات رياست جمهوری نيز، وزارت علوم در بازه‌های مختلف زمانی اعلام کرد که دانشجويان محروم از تحصيل به دانشگاه بازخواهند گشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با وجود اين اظهارنظرهای اميدوار کننده و تلاش‌ بی وقفه محرومين از تحصيل بهائی در پيگيری وضعيت خود در وزارت علوم تحت‌سرپرستی جناب‌عالی، نه تنها هيچ دانشجوی بهائی به دانشگاه باز نگشت؛ بلکه روند نقص پرونده‌ی داوطلبان بهائی کنکور سراسری در امسال نيز همانند دولت‌های پيشين، توسط دولت شما اجرا شد. اعلام نشدن نتايج اوليه و نهايی تعداد زيادی از داوطلبان بهائی کنکور سراسری سال ۱۳۹۳ در يک ماه گذشته، نشان از عدم تمايل شما به ورود جوانان بهائی به دانشگاه دارد.
در اغلب موارد بسياری از مسئولين بلندپايه‌ی وزارت علوم و سازمان سنجش دليل اصلی ادامه‌ی پروژه‌ی محروميت از تحصيل بهائيان توسط دولت شما و دولت‌های پيشين را مصوبات مخفی شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام می‌کنند. اين درحالی است که شما به عنوان رياست اين شورا توانايی تغيير اين مصوبات را داريد. همچنين بسياری از مسئولين وزارت علوم و سازمان سنجش که در دولت‌های گذشته نقش پررنگی در محروميت از تحصيل بهائيان و اخراج دانشجويان بهائی از دانشگاه‌ها را داشته‌اند، تحت مديريت شما همچنان در پست‌های حساس آن وزارتخانه مشغول به فعاليت هستند. باعث تعجب است رئيس جمهوری که به صورت‌های مختلف از پايان‌دادن تبعيض در سطوح آموزشی کشور سخن می‌گويد از حضور اين افراد در وزارت علوم آگاهی نداشته باشد و يا از قدرت اجرايی خود در شورای انقلاب فرهنگی بی اطلاع باشد.
ما جمعی از محرومين از تحصيل بهائی با تاکيد بر ادامه‌ی روند تبعيض آميز در ساختار آموزشی کشور خواستار اصلاح ساختار آموزشی کشور به طرق زير هستيم:
۱- اعلام شفاف و صريح نتايج اولی و نهايی تمامی داوطبين بهايی کنکور سراسری سال ۹۳ در سريع‌ترين زمان ممکن
۲- بازگشت دانشجويان محروم از تحصيل بعد از انقلاب فرهنگی به دانشگاه اعم از ستاره‌دار، بهايی، اخراجی، تفکيک جنسيتی و غيره با سياست "تبعيض مثبت".
۳- حذف هسته گزينش دانشجويی وزارت علوم در سازمان سنجش، به عنوان عامل اصلی اعمال محروميت از تحصيل در دانشگاه‌های کشور.
۴- لغو و اصلاح تمامی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و ديگر بخش‌نامه‌های مربوطه که به صورت مستقيم يا غير مستقيم موجب ايجاد هرگونه تبعيض در ورود به دانشگاه می‌شود. اين تبعيض‌ها شامل تبعيض‌های جنسيتی، قوميتی، مذهبی، مليتی، اقتصادی و حتی سياسی است.
"جهان از حرف خسته شده و تشنه عمل است"


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016