پنجشنبه 20 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

مذاکرات يک روزه ايران و اروپا در وين آغاز شد

تيم مذاکره کننده ايران مذاکرات يک روزه با سه کشور اروپايی ( انگليس ، فرانسه و آلمان) را در وين آغاز کرد.

به گزارش مهر، تيم مذاکره کننده هسته ای کشورمان که به رياست سيد عباس عراقچی و مجيد تخت روانچی، معاونين وزير امور خارجه صبح امروز به وين سفر کرده، مذاکرات با سه کشور اروپايی را در مقر سازمان ملل در اتريش آغاز کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



بر اساس اين گزارش ايران قرار است امروز گفتگوهای خود در نشستی يک روزه با کشورهای آلمان، فرانسه و انگليس در راستای مذاکرات هسته ای و بررسی راهکارها برای از بين بردن اختلافات موجود در دست يابی به توافق جامع انجام دهد.

مذاکرات صبح امروز تا ساعت ۱۳ به وقت وين ( ۱۵:۳۰ به وقت تهران ) ادامه خواهد داشت و در نشست بعد از ظهر از سر گرفته می شود. اين مذاکرات يک روزه خواهد بود و امشب به پايان می رسد.

اين مذاکرات در راستای مذاکرات دو جانبه ايران با کشورهای عضو ۱+۵ پيش از آغاز مذاکرات رسمی ايران و ۱+۵ در نيويورک در تاريخ ۲۷ شهريور ماه خواهد بود.

ايران از زمان تمديد توافق ژنو در مرداد ماه تا کنون دو بار با آمريکا مذاکرات دو جانبه در ژنو داشته است. مذاکرات ۱۳ و ۱۴ شهريور ماه در ژنو ۱۲ ساعت در سطح معاونين و ۸ ساعت در سطح کارشناسان بود. سيد عباس عراقچی در پايان اين مذاکرات آن را مفيد خواند، هر چند که موارد اختلافی پابرجاست.

ايران و روسيه نيز با سفر وزير امور خارجه کشورمان به مسکو مذاکرات دو جانبه ای داشتند.

همچنين وزرای امور خارجه ايران و چين در حاشيه اجلاس شانگهای مذاکرات دو جانبه خواهند داشت.

محمد جواد ظريف در سفر هفته پيش خود به بروکسل نيز مذاکرات دو جانبه ای با کاترين اشتون داشت.

سيد عباس عراقچی پس از اين سفر مذاکراتی با فرانسه در پاريس داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016