شنبه 22 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

جنجال ازدواج نوه هاشمی رفسنجانی ادامه دارد

IMG_0639.jpg
دیگربان - مرتضی اشراقی، نوه آیت‌الله روح‌الله خمینی با انتشار اطلاعیه‌ای پاسخ دفتر آیت‌الله محمدصادق روحانی درباره ازدواج نوه دختری آیت‌الله اشراقی و نوه اکبر هاشمی رفسنجانی را داد.

دفتر محمدصادق روحانی ازدواج «زهرا سید روحانی» با «عماد هاشمی رفسنجانی» را دارای «اشکالات فراوان قانونی» اعلام کرده و افزوده این ازدواج «از طریق مراجع قضائی در حال پیگیری است.»

زهرا سید روحانی فرزند نفیسه اشراقی٬ نوه روح‌الله خمینی و کاظم روحانی فرزند محمد صادق روحانی است که ازدواج وی با عماد هاشمی رفسنجانی با اعتراض پدر کاظم روحانی مواجه شده است.

آقای اشراقی هم روز پنجشنبه (۲۱ شهریور) در پاسخ به این اطلاعیه اعلام کرده نفیسه اشراقی سال ۱۳۷۴ به حکم دادگاه از کاظم روحانی جدا شده و حضانت زهرا سید روحانی را برعهده داشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزوده کاظم روحانی با وجود رای دادگاه مبنی بر پرداخت «نفقه» از اجرای این حکم خودداری کرده است.

اشراقی توضیح داده که «کاظم روحانی در طول این سال‌ها به دختر خود سر نزده و وی را از مهر پدری محروم ساخته»٬ اما از ازدواج وی مطلع و با آن موافق بوده است.

مرتضی اشراقی اضافه کرده در دیداری که روحانی پس از ۱۸ سال از «بیت آیت‌الله اشراقی» داشته٬ دختر «خود را نشناخته و دختر نیز پدر را به جا» نیاورده است.

«آیات» محمدصادق٬ مهدی و محمد روحانی فرزندان آیت‌الله محمود روحانی هستند که اختلاف‌های قابل توجهی با جمهوری اسلامی داشته و دارند.

محمدصادق روحانی {معترض ازدواج} در سال ۱۳۶۴ به نحوه تعیین حسینعلی منتظری به‌ عنوان قائم مقام رهبری توسط مجلس خبرگان رهبری اعتراض کرد و به همین دلیل ۱۵ سال در حبس خانگی در قم به سر برد.

محمد روحانی از دست جمهوری اسلامی فراری بود و سال‌ها در شمال٬ تهران و مشهد در خانه‌های مختلف به طور مخفی زندگی می‌کرد تا اینکه سوم امرداد سال ۱۳۷۶ فوت کرد.

به نظر می‌رسد این اعتراض در ادامه اختلاف‌های خانوادگی خاندان روحانی با برخی مقام‌های جمهوری اسلامی از جمله خاندان هاشمی باشد.

جشن ازدواج عماد هاشمی رفسنجانی فرزند محسن هاشمی رفسنجانی با زهرا سیدروحانی فرزند سیدکاظم روحانی شامگاه شنبه (۱۵ شهریور) در باشگاه «فرمانیه» تهران برگزار شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016