یکشنبه 23 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

گروه "داعش" دیوید هینز گروگان بریتانیایی را سر برید

العربیه - گروه تروریستی "داعش" روز یکشنبه 14-9-2014 در ویدئویی که آن را شنبه شب منتشر کرد، نشان داد که دیوید هینز گروگان 44 ساله بریتانیایی خود را سربریده است.

گروه "داعش" این اقدام را پاسخی به دخالت بریتانیا در آنچه که "ائتلاف شیطانی" علیه این گروه در عراق نامید، توصیف کرد.

گروه تروریستی "دولت خلافت اسلامی " گروگان بریتانیایی را به همان ترتیبی که پیشتر جیمز فولی و استیون ساتلوف گروگان های آمریکایی را سربریده بود، کشت.

164e1a80-7962-4934-afeb-47254a66b3d6_4x3_690x515.jpg
هینز با همسر و تنها دختر خود

در این ویدئو دیوید هینز طی پیامی کوتاه عملکرد دولت بریتانیا و شخص دیوید کامرون را مسئول اعدام خود می داند و سپس عضو نقاب دار داعش که صورت خود را مانند اعدام های قبلی پوشانده است. خطاب به دیوید کامرون می گوید :" ای کامرون این شهروند بریتانیایی، بها و تاوان وعده تو برای مسلح کردن پیشمرگه ها علیه داعش را می پردازد". و سپس مرد نقابدار داعش به شکل فجیعی اقدام به بریدن سر او می کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دیوید هینز 44 ساله، یک بریتانیایی اسکاتلندی تبار است که در مارس 2013، در سوریه توسط گروه داعش ربوده شد. قاتل دو خبرنگار آمریکایی طی ویدیویی که در اوایل این ماه پخش شد، تهدید کرد، سر این گروگان بریتانیایی را از تن جدا خواهد کرد.

هینز از سال 1999 در زمینه های کمک های انسانی فعالیت می کرد. وی در 2013 به عنوان مدیر از سوی سازمان امداد رسانی "اكتد" وابسته به فرانسه، برای ارائه کمک های انسانی به پناهندگان سوری در اردوگاهی نزدیک به مرز ترکیه تعیین شد. وی در حین ارائه کمک های انسانی در سوریه توسط گروه تروریستی داعش ربوده شد .

در ماههای گذشته خانواده هینز با ارسال پیام های متعددی به ربایندگان گروه داعش، از آنها خواستند که وی را آزاد کنند اما گروه داعش پاسخی به آنها نداد.

در همین حال وزارت امور خارجه بریتانیا نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، همه تلاش های خانواده هینز برای برقراری تماس با گروه داعش جهت آزادی فرزندشان بی نتیجه بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016