سه شنبه 25 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

يک هزار ميليارد دلار؛ سرمايه ايرانيان خارج از کشور

معاون کنسولی، امور مجلس و ايرانيان وزارت امور خارجه گفت: نبايد کسانی که بدنبال سرمايه گذاری مشروع و قانونی هستند را زالو صفت بناميم و موجب طرد آنها در اين بخش مهم شويم.

معاون کنسولی، امور مجلس و ايرانيان وزارت امور خارجه، سرمايه ايرانيان خارج از کشور را ۸۰۰ تا يکهزار ميليارد دلار اعلام کرد.

به گزارش ايرنا، حسن قشقاوی روز سه شنبه در آيين افتتاح دفتر نمايندگی اين وزارتخانه در يزد افزود: ايرانيان در تمام کشورها دارای سرمايه هستند که بايد برای جلب مشارکت و سرمايه آنها به کشور اقدام کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی اضافه کرد: نيمی از فعاليت های وزارت امور خارجه به شناسايی و جذب اين سرمايه ها برای توسعه کشور و خدمت به مردم معطوف است.

معاون وزير امور خارجه خاطر از تلاش مضاعف دستگاه سياست خارجی کشور با همکاری ايرانيان مقيم خارج برای تحقق اين هدف مهم خبر داد و اظهار داشت: جذب سرمايه گزاران خارجی و ايرانيان علاقمند به مشارکت در فعاليت های اقتصادی بايد همواره جدی گرفته شود .

قشقاوی گفت: برای خنثی کردن توطئه های اقتصادی دشمنان عليه نظام اسلامی، مقابله با تحريم ها و اجرای اقتصاد مقاومتی مورد تاکيد مقام معظم رهبری همه بايد احساس وظيفه کنند.

قشقاوی تصريح کرد: مسوولان دستگاه های اجرايی از صدر تا ذيل موظف هستند تا زمينه و بستر مناسب برای حضور سرمايه گذاران و کارآفرينان را در عرصه توليد، اقتصاد و اشتغال فراهم کنند.

معاون کنسولی، امور مجلس و ايرانيان وزارت امور خارجه گفت: نبايد کسانی که بدنبال سرمايه گذاری مشروع و قانونی هستند را زالو صفت بناميم و موجب طرد آنها در اين بخش مهم شويم.

وی، با اشاره به اينکه بايد با فساد اقتصادی در چارچوب مقرارت نظام و کشور برخورد شود بر حمايت از سرمايه گذاران صادق تاکيد کرد.

اين مسوول خاطر نشان کرد: قطعا همه مسوولان با گرد آوری اموال حرام و نامشروع مخالف هستند و لذا بايد به اقتصاد پاک و سالم بيش از گذشته ارزش قائل شد.

*** در سياست خارجی بهترين ديپلماسی را داريم

قشقاوی به آخرين تحولات داخلی و خارجی اشاره کرد و خواستار همدلی و هم افزايی همه افراد و گرايش ها برای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی شد.

معاون وزير امور خارجه کشورمان تصريح کرد: در راس نظام جمهوری اسلامی مقام معظم هبری هستند که اهداف عاليه انقلاب اسلامی را با قدرت دنبال می کنند.

قشقاوی، با بيان اينکه دولت و دستگاه سياست نيز با قدرت و درايت و خيلی فعالانه برای تحقق اهداف نظام و ولايت می کوشند، افزود: بايد از تمام توان و ظرفيت ها برای اجرايی شدن اهداف انقلاب مقدس اسلامی استفاده کرد.

اين مسوول يادآورشد: هم اکنون با درايت رييس جمهور و همکاری ساير مسوولان بهترين ديپلماسی را در سياست خارجی داريم.

قشقاوی اظهار اميدواری کرد؛ در سايه نظام اهداف عاليه انقلاب اسلامی را اجرايی کنيم.

*** ظرفيت های مختلف يزد را بايد به دنيا معرفی کرد

معاون وزير امور خارجه، توانايی های يزد در صنعت، معدن، گردشگری و نيروهای کارآمد را مثبت ارزيابی کرد.

قشقاوی اظهار داشت: راه اندازی دفتر نمايندگی وزارت امور خارجه در يزد قطعا زمينه را برای معرفی هرچه بهتر اين استان به دنيا فراهم می کند .

وی گفت: از طريق اين نمايندگی، راه برای تعاملات جهانی و همچنين ارتباط بازرگانان و تجار سخت کوش يزد با جهانيان بيشتر می شود .

معاون وزير امور خارجه با اشاره به اينکه استان يزد سالانه ۴۵۰ ميليون دلار صادرات دارد، آن را يک توفيق و زمينه مناسب برای مراودات بيشتر و صادرات بهتر عنوان کرد.

قشقاوی گفت: برای ارتقای وضعيت موجود بايد تلاش کرد و بدون شک راه اندازی دفتر نمايندگی وزارت امور خارجه در يزد و ارتباط مستمر و قوی با سفرای خارجی در ايران در اين زمينه نقش آفرين خواهد بود .

وی پيشنهاد داد تا در اولين فرصت به رياست استاندار و با همکاری مسوولان اجرايی يزد، شورای روابط خارجی در اين استان تشکيل شود .

معاون وزير امور خارجه با بيان اينکه يزدی های توانمند در سراسر دنيا ساکن هستند بر شناسايی آنها و استفاده از توان اين افراد برای پيشرفت يزد تاکيد کرد .

با حضور معاون کنسولی، امور مجلس و ايرانيان وزارت امور خارجه، دفتر نمايندگی اين وزارتخانه در استان يزد افتتاح شد.

اين دفتر در استان مانند يک وزارت امور خارجه کوچک است که برای بسط ارتباطات با کشورهای همجوار و نيز رفاه حال شهروندان و مسافران خارجی راه اندازی شده است.

جذب سرمايه گذاری خارجی و صدور ويزا، رونق صنعت گردشگری، ارائه بسته های سرمايه گذاری در اين صنعت در خارج از کشور، جذب گردشگر،

پيگيری های امور ويزای شرکتهای خارجی در استان و رايزنی در زمينه مباحث خارجی از اهداف راه اندازی اين دفتر اعلام شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016